När hjärtat slår för Heart

 
Jag skulle vilja berätta om min eftermiddag. 
 
Jag kom hem från jobbet typ kl 16,30. Då åt jag middag samtidigt som jag surfade på min iPad. Efter det blev jag jättetrött och satte mig i vardagsrumssoffan för att vila. Där somnade jag och vaknade ett par timmar senare. När jag vaknade kände jag mig mosig och seg, och blev sittande ytterligare en stund i soffan - stirrande in i väggen. 
 
Så plötsligt fick jag en oemotståndlig lust att lyssna på låten Mother Earth Blues med den amerikanska gruppen Heart. Jag letade fram låten på Spotify, pluggade in iPaden i stereon och drog upp volymen.
 
Det var länge sedan jag lyssnade på Heart. Under mitten av 1970-talet lyssnade jag mycket på gruppen, i synnerhet låtarna på deras två första LP-skivor. Fronfigurerna i Heart är systrarna Nancy och Ann Wilson, och bandets musik är en blandning av folkpop och hårdrock. De är så jädrans bra. Under sina konserter gör de ibland även covers på Led Zeppelinlåtar. 
 
Efter att ha lyssnat på Mother Earth (samt ytterligare några Heartlåtar) piggnade jag till rejält. Jag blev så pigg att jag gick ut i köket och plockade ur diskmaskinen. 
 
Ovan en Youtubevarant av Mother Earth Blues, tyvärr utan rörliga bilder.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Heart, blues, musik
#1 - Bp

Där ser du! Världens bästa medicin för att bli pigg:-)

Svar: Yes. Hårdrock!
Per-Anders