Fototriss: dörrar/portar

Dörrar/portar är veckans tema hos Fototriss. Den första bilden har jag tagit på dörren till en container, där ägaren kompletterat med innerdör av trä. Man skulle kunna tro att någon bor där inne.
 
Den andra bilden har jag tagit på dörren till ett (före detta) utedass. Numera används den lilla byggnaden som förråd. 
 
Den sista bilden visar en helt vanlig Volvodörr. Kanske inte så coolt, men en dörr är det i alla fall. 
 
Bilderna återfinns även på mitt Instagramflöde.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, dörrar, portar
#1 - ormbunke

Riktigt kul blandning till trissen. Ha de gott.

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Katarina-Cinnamon

Vem vet, någon kanske bor i containern :-) Mittenbilden är min favorit, snyggt trissat

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Berit E i Kasperian

Roligt! Ja, tänk om någon bor i containern. Dassbilden gillar jag extra mycket. :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anneli - A'la Foto

SNygga bilder där jag gillar redigeringen i HDR-känsla! Mycket fint!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Eva Trillian

Jo, i första bilden har ju dörren brevinkast - man kan verkligen tro att någon bor där!
Varierad och bra triss :
Sv: Kompakt radhusområde? *S* Gillar tanken - och ändå inte :)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - cissi

Snygg triss! Faktiskt får den först bilden bli min favorit kanske just för den är så tankeväckande.

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Lena

Finns nog ett å annat utedass som används fortfarande :)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Anita A

Den första bilden triggar fantasin lite grann, varierad och rolig triss på temat!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Veiken

En containerdörr i trä...så coolt! Mittenbilden blir min favorit i en bra triss! :)

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Åke

Rent av en klämmig triss! Byggnaderna och bilen gör det hela mycket kul :) Jag fick också med en volvodörr igår ;) Exakt den där typen av gångjärn monterade jag upp igår!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Mia

Den första bildens dörr har brevinkast! Spännande! ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Maboe

Jeg liker også det første bildet godt :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Micke

Jo..en och annan volvodörr har man ju sett under sina 18 år på Volvo pv...men bra bil är det ju..även om den faktiskt enligt min ringa mening är en tråkig bil.
Men är det inte så att allt "säkert" ofta ses som tråkigt ?

Men hur det än är med det...bra bilder där :)

Svar: :)
Per-Anders

#14 - KajsaLisa

Varför skall allt vara så perfekt jämt, dom två första var verkligen häftiga. Den sista innehöll både fyndighet och humor.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Bitten

Kul trissat. Gillar dassbilden mest.

Svar: :)
Per-Anders

#16 - KajsaLisa

Ha ha, lägger ut din kommentar när jag lagt ut helgbilden :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Anneli

Häftiga dörrar!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Freja

Härligt med en så varierad triss! Det första och det andra ser ut som väldigt rustikt boende, typ för en eremit som lever på det skogen ger. Väldig kontrast till den sista bilden som får mig att tänka mer på en urban storstadsmänniska ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Anitas Malta

Haha.. gillar din lösning på bild tre. "Man tager vad man haver". Kul triss och jättefina bilder. Speciellt på den lustiga containern men även bilden på dasset är fin. Gilla trä ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Anemonen

Ja men det blev en fin kompott av dörrar och det fd dasset är min favorit.

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Steffe

Kul varierad triss med allt från gammal dassdörr till modern bildörr. Den sistnämnda riktigt snyggt fotad, du har fått till en intressant bild på ett så pass alldagligt motiv.

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Hanna

Så häftigt med en dörr i containern, en riktigt snygg dörr också. Så bra att det gamla dasset återanvänds, då kan man säga att det numera förvaras en annans sorts skit därinne ;-P

Svar: :)
Per-Anders