Så börjar en bra dag

Det är tidig morgon, minusgrader ute och jag ska åka till jobbet. När jag ska sätta mig i bilen ser jag att det är is på rutorna. Det är i just den här stunden avgörandet kommer om det ska bli en bra dag eller inte. 
 
Det finns nämligen två sorters is som kan bildas på en bilruta: 
1. En tunn frostig is som är lätt att skrapa bort - bra is. 
 
2. Tjock hård svallis som i princip är omöjlig att få bort - dålig is. 
 
Den här morgonen fick jag glädjen att konfronteras med is av kategori 1 vilket innebar att jag snabbt blev klar med skrapandet och kunde komma iväg till jobbet. 
 
Det är en tunn ishinna mellan en bra och en dålig dag. 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Is, vinter, Timrå
#1 - BP

Bra att du är optimist! Jag klarar mig väldigt bra utan båda sorterna om man säger så;-)

Svar: Visst, allra bäst vore det naturligtvis om jag slapp skrapa is överhuvudtaget. Men av två onda ting....
Per-Anders

#2 - Kenneth

ja här var det snö på bilen

Svar: Snö är ännu bättre än is. Den behöver man ju bara sopa bort.
Per-Anders