Fototriss: negative space

Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är negative space. Det handlar alltså om att skapa en enhetlig yta i bilden för att framhäva motivet. Samtliga tre bilder har jag fotat under lördagen. Min första bild är ett löv som ligger på asfalten. 
 
Nästa bild visar det havererade elaggregatet till min PC som jag placerat på en brädhög på gården. 
 
Den tredje bilden tog jag på en skalbagge som kröp över ett vedträ i vedhögen. 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss
#1 - meta

Visst ser man saker och ting mer tydligt med en lugn bakgrund.
Ha en fin söndag
Kram Meta

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Erika

Jag gillar lövet. Höstigt och lugnt och fint!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - KajsaLisa

Gillar alla bilderna och dina datadelar sticker verkligen ut som vanligt, kul :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Åke

Instämmer med Kajsa-Lisa! Och fina färger dessutom :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Vilken vacker skalbagge! Den var minsann färgglad! Men det blir den första bilden som blir min favorit! Jag gillar verkligen den!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Marit Johansson

Vilken snygg metallic-skalbagge :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Mormor

Flott triss og favoritten ble nok billen.
Ha en vakker søndag :)

http://www.starbear.no/mormor/2013/09/15/fototriss-del-230-negativt-utrymme/

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Kenneth

ja fina kort o tydliga blir de som tidigare kommentatorer har påpekat

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Gammelsmurfen

Bra med någon som har "saker" även i det negativa utrymmet!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - BP

Ja det där havrerade nätaggregatet borde jag känna igen, men hos mig berodde felet på ett havererat grafikkort. Samma konsekevens dock om man säger så.
Trean tycker jag är suverän och därmed min favo!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Jah Hollis

Egensinniga tolkningar av temat skulle man väl kunna säga. :-)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Elisabeth

En annorlunda men väldigt bra tolkning =)

Svar: :)
Per-Anders