Fototriss: härliga höst

Härliga höst är veckans tema hos Fototriss. Egentligen tycker jag inte hösten har brutit ut helt och hållet än, och inte speciellt härlig tycker jag den är heller. Jo förresten, lite mysigt är det faktiskt. Vi har ju haft en lång och härlig sommar så nu känns det helt okej att närma sig den period på året då man får göra upp en brasa i öppenspisen och mysa lite med en kopp te i soffan. Rönnbär verkar det finnas mycket av i år och jag behövde inte leta länge idag förrän jag hittade en rönn att fota.
 
Gula löv är väl verkligen en symbol för hösten och här är ett björklöv som fastnat i kryptallen bakom vårt hus. OBS! Jag lade inte dit lövet innan jag fotade.
 
På gräsmattan bakom vårt hus hittade jag ett gäng svampar av okänd sort. Jag tänker inte prova att äta dem.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, höst, foto
#1 - BP

Håller med dig. Sommaren verkar hålla ett hårt grepp runt hösten. Inte dig och med emot eller hur!!!???

Rönnbären kom tidigt här, nu är dom bruna.
Några gula/röda löv hittade jag förra veckan, när tempen slog om mellan måndag och tisdag.
Svampar har jag inte sett alls - förutom i ICAs diskar.

Toppen triss förresten!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Erika

Jag håller också med om att hösten inte riktigt har brutit ut än. Men du fick till en fin höstig triss ändå :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Violen på Brandholmen

Snyggt trissat med motiv som hör hösten till! Men var är hösten egentligen? Inte där jag bor, ännu. På sitt sätt skönt att den dröjer, tids nog faller löven och det blir helt annorlunda i naturen!
Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anneli - A'la Foto

Nej, hösttemat kommer kanske lite väl tidigt för det känns inte höstigt än...mycket grönt och bara ströhöstigt men det är samtidgit roligt att se vad folk har fått "gräva" fram i höstväg! ;O) Du har ju lyckats riktigt bra!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - jonna d

Fina och höstiga bilder alla tre. Måste ju vara härligt att sommaren håller i sig så pass länge.
//jonna d

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Elisabeth

Fina bilder! =) Visst är det härligt med färgerna som hösten bjuder på! =)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - KajsaLisa

Vacker höst hos dig, men ta det lugnt med svamparna, gillar att titta in på dina trissar och det vore ju dumt att riskera något eller hur.

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Ninni

Underbara höstbilder….snygg triss…gillade mest bilden på rönnbären ….=)

/Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Veiken

Det är verkligen underbara höstbilder du bjuder på - men jag gillar inte hösten i alla fall! Tack och lov så har sommaren bitit sig fast tills nu! :)

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Carita Liljendahl

Hösten i ett nötskal. Färglad och fin!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Janne

Fina bilder, visar hösten som har svårt att etablera sig i våra trakter.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Jah Hollis

Snygga höstmotiv du har hittat och en fin triss blev det.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Anita - Malta

Hääärliga höstbilder hos dig !! Kan faktiskt sakna hösten därhemma ibland. Så färgsprakande vackert blir det ju aldrig här på Malta. Men sommaren är ju ganska lång här så det finns ingen anledning att klaga ;-) Man kan ju inte få allt.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Åke

Fina varierande bilder du visar på höstmotiv till temat! Jag hoppas hösten dröjer ett tag till :)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Freja

Jag älskar hösten, så för mig är det en härlig höst och en härlig triss! Och rönnbär i överflöd finns det här hos mig med!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Karoleen

En vacker och färgglad triss du har fångat =)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Annette

Vilka underbara färger ♥

Svar: :)
Per-Anders