Det tänker jag inte berätta om på jobbet

 
Vissa steg i livet är lite svårare att ta än andra. I synnerhet om man känner ett stort motstånd mot att ta just det steget. I helgen tog jag ett sådant steg. Jag köpte nämligen ett par stretchjeans. 

Jag har alltid varit väldigt skeptisk till mjukisjeans. Jeans ska vara gjorda av riktigt jeanstyg och inte av någon sorts variant av mjukisbyxor.
 
Men så var jag och sambon och shoppade kläder i helgen. Jag hade bestämt mig för att köpa ett par nya jeans. På en av shoppinggallerians butiker hittade jag ett par snygga jeans men när jag tog i dem så insåg jag att de inte var gjorda av riktigt jeanstyg. Istället var tyget töjbart som om det var gjort av gummi. "Det där är ett par stretchjeans", sa sambon.
 
Instinktivt släppte jag taget om byxorna och gick vidare i butiken. "Men du kan väl prova dem. Stretchbyxor brukar faktiskt vara sköna", sa sambon.
 
"Jag tänket inte ta på mig mjukisjeans. Jag är ingen tant", sa jag.
 
"Fast dagens stretchjeans är något helt annat än mjukisjeansen som fanns på 80-talet. Dessutom är stretchjeans populära även bland yngre", sa sambon.
 
För att göra en lång historia kort så provade jag till slut strechjeansen och insåg att de faktiskt var jättesköna att ha på sig. Dessutom var de snygga. När vi lämnade shoppinggallerian en stund senare hade jag köpt två par stretchjeans, ett av modell blåjeans och ett par som var gråa. Så visst, jag har kapitulerat. Jag är nu beredd att ansluta mig till stretchjeansens skara av anhängare.
 
Men jag tänker inte berätta om det på jobbet.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Stretchjeans, mode, outfit, kläder, jeans
#1 - BP

Ooooops! Visste inte ens att det fanns stretch jeans för män. Trodde de fanns bara för kvinnor med bilringar eller om man ska säga volanger.
Jag är ju en jeansfreak och jag har bara ett par stretch LEE - å de är helt ok.

Svar: Du ser. Det var ju den uppfattningen jag också hade om stretchbyxor.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Tyget är inte riktigt lika hållbart, men dom är sköna att ha på sig.

Svar: Ska bli intressant att se hur länge de håller.
Per-Anders

#3 - Tony

Om du inte för det vidare kan jag tala om att jag också haft ett par stretchjeans. Jag kan tänka mig att köpa det igen för de var riktigt sköna :-)

Svar: Mina läppar är förseglade.
Per-Anders

#4 - Mia

Ibland förvånar man sig själv... ;-)

Svar: Man måste våga.
Per-Anders

#5 - Marcus

kanske man ska prova själv!? Har också alltid varit lite anti stretch..

Svar: Om du provar är risken stor att du är fast sedan.
Per-Anders

#6 - AnnaKK

Så klart man inte ska avslöja sina bästa skönhetsknep! ;-)

Bortsett från att dylika jeans är bekväma, så smickrar de även på så sätt att man kan klämma in sej i oväntat små storlekar om man väljer den sorten. :-)

Svar: Själv bryr jag mig inte om vilken storleken är, bara den är den rätta.
Per-Anders