Fototriss: ätbart?

Temat hos veckans Fototriss är ätbart. Fast själv har jag modifierat det hela lite - jag har nämligen lagt till ett frågetecken efter. Ätbart? Vad är egentligen ätbart? Första bilden har jag tagit idag, lördag, på stubben efter en björk vi sågat ner på vår gård. Resultatet blev en massa björksav som rann ut över stubben. Är björksav ärbart? Vissa påstår det. 
 
Nästa bild visar några exempel på smågodis som man kan köpa i de flesta livsmedelsaffärer. Är smågodis ätbart? Jag undrar bara. Titta på de svarta sakerna på bilden. Den ena är en lakritsrem och den andra är en högtalarkabel.  Själv skulle jag inte vilja äta någon av dem. Inte heller de röda "godisarna". 
 
Sista bilden tog jag i fjol på två ägg som frusit till is i kylskåpet. Är frusna ägg ätbara? De blev i alla fall snygga på bild.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, ätbart, mat, foto, ägg, sav, godis
#1 - Anneli - A'la Foto

Den första bilden ser riktigt äcklig ut! Den understa ser ut som sockrade citroner! Läckert i min värld medan sanningen känns väldigt oätlig! Och mittenbilden är så coolt gjord! Jag såg inte skillnaden förrän jag läste din text! Snyggt och kreativt tolkat!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Mia Ahlstrand

Underbar tolkning! Det enda som jag skulle vilja äta är lakritsremmen! Men hellre allt ditt än att äta mitt bidrag :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Catta

Oj, vilka härliga bilder!
Den översta ser ut som nåt landskap på en planet som ännu ej är upptäckt :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Longevity - en blogg om hälsa

Riktigt bra tolkning, älskar dina kreativa bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Nukke

Oj det var intressant. Bra mat för insekter. Fina färger.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Marit Johansson

Rolig vinkel på din triss, björksaft kan man absolut dricka, det är gott!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - AnnaKK

Ha-Ha!

Du får då alltid till en extra knorr på dina foto-trissar!!! :-D

23 grader varmt låter helt perfekt i mina öron!! Igår hade vi 28 grader här, och då önskade jag mej nästan en snödriva... 8-X

Svar: :)
Per-Anders

#8 - KajsaLisa

Ha ha, kul tolkning, björksav tillhör nog dom saker som blev ätbara under bondesamhället, då mer och mer blev ätbart efter att maten tog slut och det gällde att överleva till varje pris.
Du får fram den syntetiska känslan i plockgodis bra i den andra bilden.
När det sen gäller det ätbara kan vi väl ta upp det med Mannerström eller någon annan stjärnkock. Dom kan ju öppna en ny trendig krog i Stockholms city som serverar högtalarkabel med frusna ägg. Dom som alltid skall hänga på dom nya trenderna ruinerar sig där och det blir minst en stjärna i Michelinguiden.
Det viktiga är trendig kroginredning, ett hutlöst pris och att man sätter ett franskt namn på skiten :)

Svar: La sav?
Per-Anders

#9 - Annelie Esséus

Hahahahahaha, vilken fantasi du har, du är oslagbar!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - BP

Du är då verkligen kreativ, oerhört kreativ till och med!
Att frysa ägg - frivilligt eller ofrivilligt - ja vad gör man inte för att leta motif till en absolut höjdarbild!
Ettan - nja tack, tvåan är suveränt arrangerad, men nej tack där också.

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Pysselfarmor

men jisses - frysta ägg var ju vackra! Saven kan du göra vodka eller vin av...eller köpa det klart på Systemet. Absolut dagens sanning så är det...googla får du se.
Jag är en sådan tok som utan sans och vett och eftertanke smäller i mig lakritsen den vänstra och även de andra godisarna...dock inte kabeln. Jag har inte fel på synen i varje fall ;-)

Kreativ lösning på temat!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Maria de Suède

Den första bilden är intressant, pàminner om ett landskap... Bra bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Veiken

Du är otroligt kreativ! Hatten av för det! Du, äggen blev superläckra på bild!
Prövade ni inte att åtminstone lukta på äggen och om dom gick att tillaga? Stubben ser ut som en olycka. Suverän bild! Verkligen en bra triss!

Svar: Tack!
Per-Anders

#14 - Gilla

Björksav lär vara nyttigt vad jag har för mig. Men det ser inte smakligt ut. Jag äter inte lakrits, för det smakar inte gott, tycker jag. Att äta en datorkabel, tycker jag verkar dingt. Äggen däremot ser riktigt goda ut. Bra kombination till trissen.

Sv: Jag har flera bilder på hunden och glassen, men just den jag satte in, är nog den bästa. Jag får tacka för

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Gilla

Jag råkade slå till på datorn på nåt sätt, så min kommentar dök iväg för fort. Jag ville ju tacka för berömmet först. Och det är väl gjort nu?

Gilla

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Pialotta

Men så häftigt du dekorerat och sedan fotat... riktigt läckra bilder :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Jah Hollis

Jag låter någon annan smaka och ge sitt omdöme först. :-)

Svar: 👍
Per-Anders

#18 - Anna-Karin

Klurig tolkning. Om du frågar mig - björksav - nej. Godis - JA! Frusna ägg - nja.

Svar: 👍
Per-Anders

#19 - Åke

Fräna läckra bilder! Saven och lakriset går i mig utan problem, bara för ett par veckor sedan kapade jag ned en massa björkar och då passade man på :) När jag var liten hängde vi upp flaskor och skar snitt, som det fick droppa utifrån björkarna :)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Elisabeth

Vilken härlig triss du bjuder på! Och som dessutom får en att tänka efter en del! Bra jobbat! =)

Svar: Tack!
Per-Anders