Gud har humor. Men inte lika rolig som jag trodde.

Jag följer Gud på Twitter. Ja, det är faktiskt sant. Gud har ett eget twitterkonto och där delar hen med sig av diverse djupsinniga oneliners. Härom dagen twittrade Gud med en liten touch av Göteborg:
 
Ada älskade lasagne, men det gjorde inte Kålle, för det var hans pålle.
 
Jag läste högt för min sambo som skrattade och sa: "Ha ha, Ada hade alltså gjort lasagnen av Kålles häst".
 
"Kålles häst..?", sa jag lite undrande.
 
"Ja, skämtet syftar naturligtvis på debatten om hästkött", sa sambon.
 
Här blev jag tvungen att fundera lite. Hästkött..? Pålle..?
 
"Aha, pålle är alltså ett annat ord för häst", sa jag.
 
"Ja, vad trodde du det syftade på?", undrade sambon.
 
"Eh... jag trodde det syftade på något helt annat och att det var en fräckis", sa jag.
 
Om du vill kolla in Guds egna gudomliga tweets, gå in på Twitter och sök på @_GUD. Gud är faktiskt skitkul.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om #blogg100, blogg100, Gud, hästkött, Twitter, lasagne
#1 - Micke

Haha...ja jösses :)

Svar: Jajemän.
Per-Anders

#2 - BP

:-))))... även om jag inte hänger med här riktigt.

Svar: Nähä..?
Per-Anders

#3 - kalebass

Gud är mycket, men är, är han inte...

Svar: Fast i Twitter är han. Kanske finns han i molnet också.
Per-Anders

#4 - Veiken

Gud är ju överallt, så varför inte på Twitter! På tal om hästkött - jag undrar vad man får om man beställer fisk - sjöhäst kanske! :)

Svar: Fast det rimmar ju inte på pålle.
Per-Anders

#5 - Lennart

Det där med twitter, instagram och vad sjutton det finns mer har jag aldrig fattat hur man gör med. Jag håller mig till telefon, mail och min blogg. Ibland håller jag mig undan internet och använder bara mina två mobiler. Det är så mycket enklare att bara ringa den jag vill ha tag på. Tycker att vill jag någon något ringer jag helst och pratar med personen, då minskar risken för missuppfattningar. Varför krångla till det?, tänker jag ofta många gånger.

Svar: Från början var jag lite tveksam till Twitter, men efter att jag nu twittrat några år är jag lite mindre tveksam.
Per-Anders

#6 - BP

Jag trodde som du! Gud på twitter - jag påven twittrade ju också en gång innan han abdikerade;-)

Svar: Fast påven är inte lika rolig på Twitter som Gud är.
Per-Anders

#7 - Mia

Aha, finns gud på Twitter så måste han förstås finnas! :-)

Svar: Ett bevis om något.
Per-Anders

#8 - kalebass

Påven twittrade, sedan abdikerade han, hmm......

Svar: Själv är jag glad att jag slipper vara påve.
Per-Anders

#9 - Maggan W

Kan du inte din Alice Tegnér?! ;-P

Borgmästar Munte
Av Alice Tegner

Borgmästar Munte red på sin Brunte,
Frun red en schäck, som var så innerligt täck,
efter kom Stolle, han red på sin Pålle,
sist kom en präst på en halter häst.
Men unge herr Karl, han hade ingen sad'l,
han måste åka efter i schäsen.

Svar: Schäsen..?
Per-Anders

#10 - Maggan W

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schäs

En liten vagn med två hjul. ;-)

Svar: Ok!
Per-Anders