Chokladpudding räddade värlen

 
Som bekant gick inte världen under den 21 december. Många hade ju befarat det eftersom just det datumet var det sista i Mayafolkens kalender. Skönt, tycker jag. Om jorden gått under så där bara några dagar före jul hade det lätt kunnat orsaka lite dålig stämning runt om i världen. 
 
Nu är det dock klarlagt varför jorden faktiskt inte gick under. Det var helt enkelt så att några omtänksamma människor i USA offrade 2000 muggar av chokladpuddingen Jell-O till Mayagudarna, vilket fick dessa att låta bli undergångsavtryckaren.
 
Att detta är sant bekräftas i videoklippet ovan.
 
Nedan bilden från offerceremonin som skymtar förbi i filmen.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Mayakalendern, Mayafolket, Mayagudarna, Maya, Jell-o, undergång
#1 - Beate

Hahaha! Den var riktigt rolig! Mayagudarna måste ha gillar Jell-O:-)

Svar: Det verkar så. Själv har jag inte smakat Jell-O och jag är heller inte så frestad att göra det.
Per-Anders

#2 - Matts Jansson

Tur att Jello finns ! haha
Ska göra Gello gele Hallon i kväll. får offra lite jag med, (Lite)
Geofighter turer ska man ta det försiktigt med kolla trätopparna bara

Svar: Du kan prova att offra lite gelejello till vädergudarna så kanske de tidigarelägger våren. Det skulle vara trevligt.
Per-Anders

#3 - Snejky

Tackar för ett gott skratt.....

Svar: Varsågod.
Per-Anders

#4 - Veiken

Chokladpudding äter jag bara om världen skulle gå under på riktigt!
fast ibland fuskar jag och tar något annat! ;)

Svar: Jag skulle hellre rädda världen med att äta revbensspjäll.
Per-Anders

#5 - Annelie Esséus

Jovisst är mackan fotad hemma!
Och vilken tur att det finns folk som "offrar" sig för oss! Med chokladpudding, så klokt tänkt. För VEM kan motstå en sån sak? Inte jag i alla fall. ;)

Svar: Jag tror faktiskt jag kan motstå Jell-O.
Per-Anders

#6 - Micke

Se där ja...och jag som gick där och väntade...inte betalade jag hyran, och julklapparna hade jag inte köpt några heller utan festat upp pengarna. :(

Ska aldrig äta Jello mer i hela mitt liv ;)

Svar: Du räknade alltså med att undergången faktiskt skulle inträffa..? Aj, då.
Per-Anders