Vinterns återkomst

Idag tog vintern ny fart. Det har varit typ en minusgrad och snön har vräkt ner hela dagen. För alla jag möter förkunnar jag min inställning: "Ja, fast jag föredrar i alla fall det här vädret framför 15 minusgrader. När det är svinkallt går det åt oerhört mycket pellets", brukar jag säga. Inte så många verkar hålla med mig.
 
Fast allra helst vill jag att vintern ska ta slut. Tidigare ikväll basunerade jag ut här hemma i köket. "Nu vill jag att vi tar ett majoritetsbeslut på att vintern ska ta slut", sa jag. "Nej, inte än. Jag vill åka skidor", fick jag till svar av en yngre familjemedlem.
 
Vad är det med folk?
 
Bilden ovan tog jag på min bil när jag skulle åka hem från jobbet. Jag säger bara: Fuck winter!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om vintern, #blogg100, blogg100
#1 - Lisbeth

...jo, visserligen, men du kan oxå välja att tänka typ såhär:
Vad härligt att jag efter arbetsdagens slut kan sopa fram min bil för att åka hem o äta middag med familjen.
Alltså: se att du kan jobba, har varma kläder, en bil, har familj, ni kan äta er mätta, etc...
Var jag jobbig nu? Du väljer hur du tänker (säger jag till mig själv, för jag behöver höra det).
Ha det gott!

Svar: Ok, jag ska inte klaga. Det finns ju också några fördelar med vinter. Det är ju faktiskt roligt att köra bild i snön.
Per-Anders

#2 - BP

Samma elände här. Är så ofantligt trött på skiten. Men det är ju faktiskt bara februari, jag vet, men ändå...

Svar: Fast om ett par månader är det snar över...
Per-Anders

#3 - Annarkia

Idag luktade det nästan vår. Några plusgrader och bara ett tunt lager snö .

Svar: Lite annat än här. Här har vi rejält med snö.
Per-Anders