Fototriss behind the scenes

 
Varje vecka brukar jag delta i fotoutmaningen Fototriss. Det går till så att på lördagsmornarna, typ klockan 10 när jag nyss vaknat och fortfarande ligger kvar i sängen, brukar jag kolla i min iPhone vilket tema som gäller. När jag kollat in det aktuella temat brukar jag ligga kvar i sängen en stund till och fundera på hur jag ska lägga upp taktiken i mitt fotande. Oftast innebär det att jag somnar om och vaknar när klockan hunnit bli sådär 11,30.
 
Då kliver jag upp och äter frukost. 
 
När jag ätit frukost (vilket tar typ 1,5 timme eftersom jag samtidigt läser tidningen och surfar på min iPad) blir jag trött igen och måste vila lite innan jag tar itu med något viktigt (det finns alltid något viktigt att ta itu med när det är lördag, typ villaägarsysslor som exempelvis att hugga ved eller måla eller skruva på något).
 
När jag sedan vilat och återfått energin går jag ut för att göra något nyttigt på villatomten. Jag brukar då också ta med kameran ifall det skulle dyka upp något motiv relaterat till veckans Fototrisstema. Problemet är att det då oftast hunnit bli mörkt ute (åtminstone nu under vintern).
 
Vad gör man då? Jo, antingen tar man kvällsbilder utomhus med stativ eller så tar man konstiga bilder inomhus på blommor eller nåt liknande.
 
Vad vill jag då säga med detta? Jo, att jag brukar vara ganska trött på lördagar och att jag ser fram emot när dagarna får fler ljusa timmar. 
 
Bilden ovan är en överbliven bild från temat Rosa i mitten av oktober.
 
 
  
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, foto
#1 - BP

Alltså du och jag har då exakt identiska lördagsvanor... vad gäller sömn och fototriss alltså;-)

Svar: Att få sova länge på helgmornar är livskvalitet.
Per-Anders

#2 - AnnaKK

Ha-Ha!

Kanske var det för att Fototriss faktiskt ÄR ett sådant gigantiskt projekt (iallafall om man är seriös fotograf och vill göra något BRA av temat!!) som jag la ner mitt deltagande...? <:-)

Svar: Har faktiskt undrat lite varför du inte brukar delta i Fototriss.
Per-Anders

#3 - Veiken

Dom där ljusa timmarna tycker jag att vi beordrar hit omedelbart! Visserligen vänder det snart - men 1 minut om dagen till att börja med! BAH! PS. Bilden är fin! ;)

Svar: En minut är bättre än ingen minut alls.
Per-Anders