Storleken har betydelse

 
Vad gör man om alla parkeringsrutor är upptagna och det inte finns någonstans att ställa ifrån sig bilen? Jo, man parkerar på tvären mellan två parkeringsrutor - detta förutsatt förståss att man har en bil som är lika lång som de andra bilarna är breda. 
 
Bilden ovan tog jag i mitten av juni när vi var på Malta. Bilmärket på den lilla bilen heter Smart, kanske just för att den passar utmärkt för en smart parkering.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Malta, smart, parkering, trafik
#1 - KajsaLisa

Alla gnäller på Östermalmsjeeparna, men samtidigt blir det ju platser över där dom inte får plats :)

Svar: Man får säkert plats med tre Smart på platsen där en Östermalmsjeep stått.
Per-Anders

#2 - Kenneth

ja smart car är nog "Smart" att ha i städerna :)

Svar: Ja, men antagligen inte så kul att åka på långresa med.
Per-Anders

#3 - anneli

Kreativt!

Svar: Ja, verkligen!
Per-Anders

#4 - BP

Visst är det smart! Å på Malta liksom i de flesta sydeuropeiska länderna gäller ju lite mera kreativa parkeringslösningar än här om man säger så.
Anita har ju en Smart. Undrar om du fångade just hennes bil?!!

Svar: Undrar om en sådan parkering är tillåen i Sverige.
Per-Anders

#5 - AnnaKK

Ha-Ha!

Perfekt!!! :-D Brukar dock inte vara några större problem att hitta parkeringsplatser häromkring. Men lik förbaskat har det införts P-snurra i centrum. Så nu har man ett jäkla problem med att komma ihåg att fixa med den också, innan man går ifrån bilen... Stånk!!!

Svar: Undrar om man måste ha en p-snurra även till en Smart car.
Per-Anders

#6 - Veiken

Jag gillar dom där smartbilarna. Det skulle man ha som en liten shoppingbil - undrar var man skulle lägga varorna då ;)

Svar: Kanske i en liten smart vagn efter bilen.
Per-Anders

#7 - Lennart

När jag går runt i Hamburg ser jag drivor av Smart parkerade så där i många kvarter. Ibland har jag sett två Smart i en p-ruta. Många gånger på Autobahn har jag blivit omkörd av Smart-bilar, när jag har hållit 140 eller 170. Jag skulle aldrig vilja köra en Smart så fort, ser farligt ut.

Svar: Himmel! Det måste nästan vara lite farligt att köra en så liten bil så fort.
Per-Anders

#8 - Åke

Verkar inte vara någon succé i Sverige, för läser man på Wikipedia såldes det 55 st 2012. Jag skulle få panik i den lilla kupén och åka på svenska vägar med den korta hjulbasen? Nej nej! Däremot elbilen du visade för ett tag sedan tror jag mer på.

Svar: Elbilen var kul att köra.
Per-Anders