Så skulle mitt liv kunna vara: scenbloggare

 
Förutom mig ska det här handla om Charles Bukowski. Han var en tysk-amerikansk författare som bodde större delen av sitt liv i Los Angeles, Kalifornien, där han också dog, 73 år gammal. Då var året 1994. Bukowski skrev tusentals dikter, hundratals noveller och sex romaner; allt som allt blev det 60 böcker. Enligt Wikipedia var Bukowski känd för sin grova stil och han skrev ofta om det vardagliga livet för fattiga och marginaliserade amerikaner, om alkohol och förhållanden till kvinnor.
 
Själv drack han tydligen väldigt mycket alkohol och de gånger han blev intervjuad i TV var han ofta berusad. 
 
Charles Bukowski var uppenbarligen en slusk men på något vis kan jag inte låta bli att fascineras av honom.
 
Ibland gjorde han framträdanden inför publik då han läste upp sina texter. Han hade då alltid en flaska vin (eller flera) med sig på scenen som drack ur medan han läste. Och det är här jag kommer till poängen i detta blogginlägg.
 
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig göra något liknande; typ offentliga framträdanden där jag läser högt ur min blogg - samtidigt som jag dricker Karhu (finskt starköl) på scenen. När jag så småningom blir berömd för detta kan jag också börja ta inträde till mina performances, vilket skulle kunna ge ett välbehövligt tillskott till hushållskassan.
 
Enda vägen till framåt är ju genom utveckling.
 
I videoklippet ovan kan vi se och höra Charles Bukowski berätta om den gången han med en fruktansvärd baksmälla vaknar upp hos en kvinna och ser en människokropp falla förbi fönstret. Charles Bukowski verkade onekligen vara en udda man.
 
Slutligen ett citat från Charles Bukowski:
"Alla skrattade åt mig för att jag var annorlunda
och jag skrattade åt alla för att de var likadana."
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Charles Bukowski, scenbloggare, scenbloggning, blog performance
#1 - BP

Aldrig hört talas om honom, men jag gillar hans citat skarpt. Försöker faktiskt leva upp till det - citatet alltså, inte hans leverne;-)

Svar: Jag också.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Sådana här människor är väl knappast förebilder, men vi charmas av dom ändå. Själv gjorde jag ett fynd i London som ag skrev om för ett par veckor sen. Boken Stone Me, The Wit and Wisdom of Keith Richard. Korta sarkastiska saker han kläckt ur sig genom åren. Den mannen är u riktigt rolig.

Svar: Trots sitt ohälsosamma leverne har han ändå lyckats hålla sig vid liv. Har för mig att han är över 70 år.
Per-Anders

#3 - Micke

Skulle jag också kunna tänka mig..dra till det lite lagom på scenen läsande min blogg för att senare PRECIS kunna ta mig av scenen utan att ramla av den.

Jo..det där är väl som den där Engelska kocken som alltid drack vin när han lagade mat i tv..skitpackad var han ibland...och mysigt var det på nåt vis...men han dog ju av sitt leverne..vad han hette? Minns inte..men jag saknar hans program.

Ha de bäst nu.

Svar: Han hette Keith Floyd.
Per-Anders