Fototriss: så här ser det ut där jag är

Temat för veckans upplaga av fotoutmaningen Fototriss är så här ser det ut där jag är. Idag lördag har vi varit på surströmmingskalas med grannarna men innan vi satte igång att kalasa på de jästa fiskarna spelade vi volleyboll.
 
När man äter surströmming så är det fabrikatet Oskars som gäller. De strömmingarna är godast.
 
När surströmmingsburkarna var tomma och mörkret föll så tände vi levande ljus inne i partytältet.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, foto
#1 - Anneli - A'la Foto

Jag älskar volleyboll, sista bilden påminner om jul och mittenbilden, surströmming har jag aldrig upplevt!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Violen på Brandholmen

En skön lördag med volleyboll, surströmming och kvällsmys i partytältet. Jag förstår mig inte på surströmming men många uppskattar den!
Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Jessica Högberg

Tur att dom små jästa sakerna smakar bättre än dom luktar;)
Ha ha... kunde blivit fredagsmys UTAN pizza...
Älskar stugan!!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anonym

I morgon blir det till att köpa surströmming!! Jag måste äta det i norrlandsmiljö ;-))

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Bertil

Härliga sensomamrbilder !
Oscar skall jag lägga på minnet...en vacker dag så..:)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anneli

Så mysigt kväll!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Scaniatjejen

Ser ut som ni hade en toppenkväll! Härliga bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - KajsaLisa

Snygg stilstudie i första bilden. Gillar faktiskt surströmming jag med.

Svar: Bra där!
Per-Anders

#9 - Beppan

Så mörkret har återvänt nu... Trist att sommaren är över. Men surströmming kan man ju glädja sig åt. Det vankas sådant till middag för oss nästa helg. Brukar testa olika fabrikat, men visst - Oskars hör till de bästa!

Svar: Oskars är toppen!
Per-Anders

#10 - Jah Hollis

Det verkar ha varit en bra fest. Om man gillar surströmming vill säga.
;-)

Svar: Några av gästerna gillar inte surströmming så de åt tacos istället. Jag tror de hade roligt de också..
Per-Anders

#11 - Veiken

Fart och fläkt innan ljusen tänds och mysar till det! Bilden är fin, men surströmming? NEJ tack! ;)

Svar: Va..? Inte surströmming? Det är ju en delikatess!
Per-Anders

#12 - jonna d

Vilken härlig lördag och åh, så gott med surströmming!
//jonna d

Svar: :)
Per-Anders

#13 - BP

Mums! Surströmming!!! Helt klart är Oskars bäst! Måste nog vänta två veckor till på "min" surströmming men jag dreglar redan:-)
Härliga bilder från din helg!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Anna-Lena

Absolut. Oskars ska det vara!
Mittenbilden är helt klart bäst. Det vattnas i munnen bara av att se bilden.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Åke

Surströmming så smaskens, Oskars är helt rätt bra val! Egen produkt från orten :) Levande ljus när hösten mörker tränger på, vad kan bli bättre? Själv inmundigade vi kräftor på lördagskvällen :)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Karoleen

Härligt att ha en sån tradition med grannarna, alltid mysigt att träffas utanför det vardagliga morsandet. Många totalvägrar ju surströmming men jag tycker inte att det är så farligt egentligen... Inget jag skulle köpa själv men jag har ätit det ett flertal gånger... =)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Elisabeth

Vad mysigt ni verkar ha haft det =)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Anita - Malta

Härliga bilder !! Låter och ser ut som en riktigt lyckad dag fast den där surströmmingen skulle jag nog hoppa över ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Anni

Hualigen för menyn men kul med gemenskapen!

Svar: :)
Per-Anders