Fototriss: Himmel

Veckans tema hos Fototriss är Himmel. Bilden ovan tog jag igår på Gustav Adolfs kyrka i Sundsvall med HDR-appen i min iPhone.
 

Bilden ovan tog jag i slutet av juli i i Ravnkloa i Trondheim. Även här har jag använt HDR-effekt fär att dramatisera det hela lite. Statyn heter Den siste viking och är gjord av Nils Aas.
 
Den sista bilden har jag tagit på ett gäng vindkraftverk strax söder om Höga Kustenbron i Ångermanland. Och ja... även här har jag boostat bilden med HDR-effekt.
 
Mer information om HDR-tekniken finns att läsa om här.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, himmel, hdr, foto
#1 - Mormor

Flotte bilder. Jeg likte det du hadde gjort med "Den siste Viking".
Ha en flott søndag.

http://www.starbear.no/mormor/2012/09/16/fototriss-del-189-himmel/

Svar: Trondheim är en flott stad.
Per-Anders

#2 - Misswhatsit

Dramatiska och vackra himlabilder!

Svar: Tack!
Per-Anders

#3 - Isdun

Tycker mycket om HDR

http://ymrer.blogspot.se/

Svar: Ja, HDR är coolt. Fast man bör inte använda det för mycket.
Per-Anders

#4 - Anneli - A'la Foto

Härlig tolkning där den första blir min favorit!

Ha en skön söndag!

Svar: Jag önskar dig detsamma.
Per-Anders

#5 - Eva

Dramatiska himlar!

Svar: Himla dramatiskt blev det.
Per-Anders

#6 - anemonen

Annorlunda himlar som jag gillar skarpt.

Svar: Tack!
Per-Anders

#7 - underluggen74

Läcker dramatik i den nedersta bilden :)

Svar: Ja, den blev ganska dramatisk.
Per-Anders

#8 - Lena och Tommy

Wow...supervackra bilder!

Svar: Tack!
Per-Anders

#9 - Johanna

Bra triss!

Svar: Tack!
Per-Anders

#10 - juanna

Himla fina himlar!!

Svar: Tack!
Per-Anders

#11 - KajsaLisa

Dom blev dramatiska, härliga färger och kontraster.

Svar: De blev ganska ok.
Per-Anders

#12 - Monkan

Ja nog känns det att det är HDR alltid :) perfekt för att skapa dramatik i molniga bilder. Min favorit är första bilden, härligt ljus och lite sfärisk känsla.

Svar: Jag tycker också den översta är bäst.
Per-Anders

#13 - Selma

Den kyrkan har man gått förbi en och annan gång.

Svar: Jag har kört förbi med bil.
Per-Anders

#14 - Anitas Blogg - Malta

HDR-appen ?? Hmm.. här är en som ligger lite efter i tiden när det gäller tekniska prylar. Ska kanske skaffa och lära mig mer eftersom dina bilder är så speciella och i mitt tycke mycket bra !!! Vilka effekter. Snyggt !!

Svar: Det finns flera olika HDR-appar till iPhone och även program till datorn.
Per-Anders

#15 - et lite ØYEBLIKK

Cool triss,- likte godt det øverste bildet:)

Svar: Tack!
Per-Anders

#16 - Artlover

HDR ger mer stuns i bilderna och särskilt till dessa motiv av dessa himlar. Cool triss!

Svar: Jo, så är det. Fast jag önskar att jag kunde få till ännu läckrare HDR-bilder.
Per-Anders

#17 - Pysselfarmor

HDR i alla ära!

Svar: Ära vare HDR!
Per-Anders

#18 - kerstin

Tredje bilden är min favorit!
På tal om svenska äpplen, önskar att jag kunde ta vara på/ge bort alla! Nu har jag ju inga får längre, de var annars riktiga äpple fans!

Svar: Äpplen är goda. Jag har förmånen att få av bekanta som inte hinner ta reda på alla äpplen från träden.
Per-Anders

#19 - Karoleen

Härlig triss. Fin och dramatisk triss. Snyggt!

Svar: Tack!
Per-Anders