Olle Ljungström?

Olle Ljungström.

Nämnda artist var kvällens värd i Så mycket bättre och jag kan erkänna att jag faktiskt aldrig hört en enda låt med honom. Jag kan heller inte referera till någon låt med hans gamla band Reeperebahn.

Men så kollar jag på Twitterflödet för #såmycketbättre och hittar en massa inlägg med ord som "älskar Olle" och "Olles låtskatt". Okej..? Jag verkar onekligen ha missat nåt väsentligt under de senaste 20 åren.

Under programmets gång får jag dock känslan av att Olle Ljungströms karriär handlat om trist glampunk från 1980-talet, och som idag är hajpad av diverse wannabees på Twitter. Jag har nog trots allt inte missat så mycket.

Lustigt i alla fall att Ljungström utseendemässigt liknar karaktären Frasse i det gamla barnprogrammet Tårtan. Nån på Twitter hade också en teori att Ljungström spelas i Så mycket bättre av Johannes Brost.

Själv ser jag på Så mycket bättre för de olika artisternas tolkningar av varandras låtar. Tyvärr så tvingas vi tittare också stå ut med diverse snyftiga livsberättelser som artisterna envisas med att dela med sig av. Sånt kan jag vara utan.

Hittills har två avsnitt visats av den senaste upplagan av Så mycket bättre och jag är väl inte så där väldigt impad av deltagarnas insatser. Förhoppningsvis blir de kommande avsnitten så mycket bättre.
 
bilden ovan ser vi Frasse, Olle Ljungström och Johannes Brost. Men frågan är vem som är vem.
 
Aftonbladet:
 
Läs även andra bloggares åsikter om Olle Ljungström, Så mycket bättre
#1 - Wilma Westberg

Stackars dig som inte ser vem som e vem

Svar: Jag får nog titta en gång till.
Per-Anders

#2 - Mats Wagnborg

Jag satt och bevakade en intagen när min bror ringde!!
Jag hann inte dit!!!!

Svar: Ok..?
Per-Anders

#3 - Janne

Det är ju historierna mellan låtarna som gör programmet!!
Man får veta bakrund till händelser man läst om - vad var sant osv.
Vi tycker helt olika där!

Svar: Jag respekterar att du inte tycker som jag. Men ibland får jag känslan att man letar fram de snyftigaste historierna bara för att det ska passa in i programmets profil.
Per-Anders

#4 - Besökare

Olle Ljungström pinsamt, knarkare som inte borde få sådan uppmärksamhet den skall de som förtjänar den bättre få!!

Svar: Jag dömer inte honom för hans eventuella missbruk och sjukdomar. Däremot berör han mig inte så värst mycket musikaliskt.
Per-Anders

#5 - Tobbe H.

Dom som inte kan förnimma skönheten hos "den fula ankungen" är bara att beklaga. Olle Ljungström - en aktningsvärd poet med många dimensioner. Annars skulle man inte bli aktuell för Cornelis-stipendiet. Men visst; han är inte "main stream"...
/Tobbe

Svar: Fast i mina ögon, och öron, är det just hans ytlighet och påklistrade attityd som stör mig. Jag finner inget hos Olle Ljungström som sticker ut och gör honom intressant. Just därför hamnar han faktiskt i mainstreamfåran.
Per-Anders

#6 - Annelie Esséus

Kan inte annat än att hålla med, vem tusan är Olle Ljungström? ;)
Han hamnar i min mainstreamlista också.

Svar: Mainstream är ordet.
Per-Anders