När ska forskarna börja ta ansvar?



Jag tycker den tekniska utvecklingen i samhället går för sakta. Det händer ju liksom ingenting. Dessutom tycker jag att forskningen är fokuserad på fel saker. Stamceller, klimatförändringar och neutroner - vem behöver egentligen veta något om det? Istället vill jag att forskarna börjar fundera på de verkliga problemen. Tröjstorlekar till exempel.

För några månader sedan fick jag en gratis t-shirt under en after ski-afton i Sälen. Det var coverbandet för kvällen som delade ut reklamtröjor till publiken och i trängseln framför scenen lyckades jag slita åt mig en tröja. Men när jag skulle ta på mig den visade det sig att den var för liten (M). En så liten tröjstorlek överensstämmer inte med min kropp utan jag kräver en riktig storlek (XL). 

Kaoset framför scenen inbjöd inte att gå dit och byta till en större storlek så jag blev stående i entrén och begrundade min tröja. Det var då jag insåg att forskningen inte håller måttet.

Alltså, varför har ingen kommit på hur man ska kunna ladda ner uppgraderingar till sina kläder? Tänk så enkelt det skulle kunna vara att bara plugga in sin t-shirt i datorn och ladda ner en ny drivrutin så att tröjan blev två nummer större. Från M till XL, typ.  

Jag bara undrar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,
#1 - Märta

Precis det jag funderade över när jag plockade fram sommargarderoben ur malpåsen. Lös det och du blir, förutom stenrik, dyrkad och hyllad. (Kanske inte av klädnasarna - de blir nog riktigt kinkiga..)

#2 - Beate

Ja tänk!!! Å du, sätt igång hjärncellerna och utveckla just en sådan drivrutin. Du kan bli den nye Steve Jobs;-)