Fototriss: Tillsammans

Den här veckan är temat hos Fototriss Tillsammans. Detta med anledning av Cancerfondens pågående kampanj med budskapet att vi tillsammans kan besegra den fasansfulla sjukdomen. Om man vill hjälpa till i kampen mot cancer kan man bli månadsgivare för att på så sätt stödja forskningen.


När människor går samman kan vi uträtta storverk. Det finns det många exempel på. Tillsammans får vi mycket mer kraft än var och en på egen hand. Det jag spontant tänker på är fackligt och politiskt arbete där människors gemensamma kamp många gånger förändrat världen. Bilden ovan tog jag för ett par år sedan när jag gick i Socialdemokraternas första majtåg.


I vår moderna dataålder har begreppet tillsammans fått en ny dimension. Numera kan vi vara tillsammans, även om vi inte befinner oss på samma plats. Under helgen har husets tonåring och hans kompisar ägnat sig åt LAN, vilket innebär att de kopplar upp sina datorer med kompisar på olika håll för att spela spel och umgås via nätet.


Idag har också sambon bakat bullar. Resultatet blev en plåt där bullarna trängdes med varandra och verkligen var tillsammans.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Hanna

Bra triss. De två första bilderna är bra exempel på sätt att vara tillsammans. Bullarna fick nog inte vara tillsammans så länge gissar jag, de ser för goda ut för det :0)

#2 - Anneli - A'la Foto

Bullarna...klockren tolkning! :O))



Ha en skön söndag!

#3 - Mormor

Flott triss og den siste gjorde meg sulten :9

Nyt dagen



http://www.starbear.no/mormor/2012/05/20/fototriss-del-178/

#4 - Beppan

Bra variant på begreppet tillsammans!

LAN är ju speciellt - tillsammans, men ändå inte...

#5 - Eva

Skön triss med fler tolkningar på temat! Gillar :-)

#6 - Charlotte/Kreativamamman

Jättefina tolkningar alla tre, speciellt bullarna ;-)

Ha en fin dag!

#7 - Ingalill

Härlig tolkning, mina söner brukar Lana och jag har inte riktigt förstått mig på med att sitta och umgås på det sättet.

#8 - Micke

Bra triss det där...!



Cancer...ja......har två som begravs inom de närmsta två veckorna här..båda gick bort i Cancer.

Bra grej detta..!



#9 - Linnéa

Det var fina tillsammans bilder med lite tänk!

#10 - Birgitte

Fine billeder og dejlige boller :-)

#11 - KajsaLisa

Du fick verkligen till variationen, kul bilder. Hade några bilder från Första Maj i Malmö förra året som jag tänkte lägga in på temat.

#12 - Lisbet

Underbart - gllar din tanke om tillsammans.

Ha en skön vecka

#13 - Beate

Den trissen gillar jag skarpt då den är härlig blandning av olika miljöer och aktiviteter. Bra gjort!

#14 - llhertz

Härliga bilder alla tre talar tydligt om trevlig samvaro tillsammans. Fint!

#15 - photoartbyanna

Finfin triss på temat! :)

#16 - Lennart

Tillsammans ja. Var på dop i lördags, min senaste lilla brorsdotters. I kyrkan träffades vi alla, tog i hand och sa Hej. Sen slet 8 stycken upp sina iPhones och började knappa för fullt. Där stod de tillsammans, ingen sa ett ljud till någon utan alla stirrade på sina mobiler.

#17 - Veiken

Tillsammans är kraft! Den översta bilden gör mig varm. Den gör verkligen skäl för tillsammans! Annars hade det aldrig uträttats någonting! :)

#18 - Lena o Tommy

Snygga bilder på temat!