Så får tjuven en överraskning

 
Det sägs att man inte ska berätta på nätet när man reser bort på semester. Skälet är att inte locka inbrottstjuvar att komma och göra inbrott. Jag gör tvärtom. Den här veckan har vi hyrt en stuga i Norrfällsviken vilket jag berättat om både på Facebook och i min blogg. Grejen är att vi tillfälligt avbrutit vår stugvistelsevistelse och nu är hemma några nätter. Det innebär att eventuella inbrottstjuvar blir tagna på bar gärning om de bryter sig in i vårt hem.
 
Så mitt buskap till alla inbrottstjuvar är: Min sambo och jag är oberäkneliga. Än är vi här, än är vi där. Ta inte risken att träffa på oss, för det vill ni inte. Vi åt nämligen rejält kryddad kebab med bönor till middag.
 
 
Aftonbladet:
 
Läs även andra bloggares åsikter om Facebook, sociala medier, internet, nätet, kriminalitet, rättsväsendet, kebab
#1 - Selma

Det låter som om ni beväpnat er med det verkligt tunga artilleriet.

Svar: .
Per-Anders

#2 - Micke

Bra idé...en rävsax innanför dörren är också ett bra tips...fast man bör ha bra minne då så man kommer ihåg det när man kommer hem ;)

Svar: .
Per-Anders

#3 - Beate

Hahaha!!! Nej tjuven vill nog inte bli ihjälgasad;-)

Svar: .
Per-Anders

#4 - Mia

hehe... bra tips till oss andra!

Svar: .
Per-Anders