Vilka röstar på Björn Ranelid?



Vad ska man då säga om kvällens deltävling i Melodifestivalen? Ja, förutom att påfallande många artister sjöng falskt denna kväll kan jag inte låta bli att undra vilka som egentligen röstar på Björn Ranelid? Är det Sveriges kvasiintellektuellas hämnd mot den lågutbildade pöbeln eller var det i själva verket bimbon Sara Li som man röstade på? Whatever. Mysko låt var det i alla fall.

Här kommer min analys av kvällens deltävling:

Youngblood: Några andra än småtjejer och pedofiler som blir upphetsade av denna pojkgrupp? Knappast.

Maria BenHajji: Sliskig ballad och falsksång. Inget för mig.

Mattias Andreasson: Kvällens bästa låt. Gick varken vidare till finalen eller Andra Chansen. Synd tycker jag. Låten har internationell potential.

Love Generation: Jag gillade deras outfit (se bilden ovan). Bekänner för sambon att jag skulle vilja se den på henne när vi ska på fest nästa helg. "Glöm det", sa hon.

Carolina Wallin Peres: Ytterligare en artist i kvällens Melodifestival som sjunger falskt. Vad beror det på att så många ikväll hade problem med sången? Är det extra nervöst att sjunga i Leksand?

Andreas Johnsson: Rutinerad artiskt som sjunger en låt med 70-talskänsla. Ganska okej men den sticker ut för lite, tycker jag. 

Molly Sandén: Hittills har Molly Sanden haft en påfallande "snällprofil" men nu verkar det vara slut med den. I kväll var Molly klädd i tajt läderfodral och hade ny hårfärg. Jag ska erkänna att jag gillar hennes röst. Tyvärr var dock låten inte den bästa.

Björn Ranelid och Sara Li. En märklig låt där Björn Ranelid rappade om kärlek kompad av Sara Lis discosång. Jag blev väldigt förvånad över att den gick vidare i tävlingen. Lika förvånad är jag att det faktiskt är just den låten jag, så här efteråt, går och nynnar på.


DN:
Favoriten och ”den omöjliga” lade beslag på finalbiljetterna
Absurd Ranelid gör tävlingen underhållande

Aftonbladet:
Molly och Ranelid läsarnas favoriter
Björn Ranelid och Sandén till final
Eric Saade hyllade exet Molly Sandén
”Johnsons bidrag – en solklar kopia”
”Schlagern har blivit ett jippo”


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,
#1 - Selma

Läskigt tyckte jag det var. Nu har jag skämstittat så nästa helg och kommande helger slipper jag har jag lovat mig.

#2 - f

Ranelid är fantastisk, en ny CM Bellman otrolig musikalitet, sveriges nationalsymbol, fantastisk helt enkelt.

#3 - Micke

Ranelid ja...herregud...det där öststatslandet de ska till kommer att invadera oss och avrätta oss allihop om vi skickar honom dit...ett hot mot demokratin........fy för den lede!

#4 - Zarah

Jag såg inte programmet så jag kan inte uttala mig om vad jag tycker. Men i och med att du gick o nynnade på låten efteråt så måste den haft NÅGOT som tilltalade dig.