Jag fryser



Svordomar kommer över mina läppar. Fy fan! 

Skälet till svordomarna är att jag fryser. Så in i...

Idag var jag en sväng till Kramfors. Där var det 23 grader kallt. Det var fruktansvärt. Tidigare ikväll såg jag på väderleksprognosen att det under dagen varit 42,7 minusgrader i Kvickjock. Vilken mardröm! Nej, tacka vet jag mildväder och snöslask. Då kan man i alla fall andas.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Zarah

Jag har gillat den här vintern - fram tills nu! Nu gillar jag den inte alls. Men som väl är så är det så gott som vindstilla här, alltid något.

#2 - Beate

Instämmer helt! Man kan väl bara vara glad för att vintern kom tre månader senare än ifjol, men det är ju också en klen tröst.

Ge mig regn, tack!

#3 - Märta

Fast det är sagolikt vacker ute iaf! En liten tröst i den bistra kylan! :)

#4 - AnnaKK

Vi har en sån där termometer som visar utomhustemperaturen i en display och inomhustemperaturen i en annan under den. I morse var det samma nuffror (iallafall de två första - tiondelarna var olika), i båda displayerna. Minus 16 ute och plus 16 inne.



Jag tycker faktiskt att den sistnämnda temperaturen var allra värst... :-/



#5 - Beppan

Vad kvicksilvret visar är ju inte hela sanningen. Lägg till luftfuktighet och vindfaktor. Minus 20 kan kännas lika ruggigt som det dubbla...

Upplevde just minus 40 i Jokkmokk i helgen!

#6 - Lennart

Här pendlar det mellan -3 och -8 om dagarna, jag går med öppen jacka och utan både handskar och mössa. Vintrarna här är bara strunt. Vid ett tillfälle i Strömsund var det -40, då blev dieseln tjock och trög och bilen ville inte starta. Efter några timmar i en lada så tinade bilen upp lite och gick igång.