Kan man bli annat än glad av Bryan Adams låtar?

Klockan är två på lördag morgon (4 augusti 2012) och jag har just kommit hem från den bästa konserten under Sundsvalls Konsertfests tioåriga historia. Jag har sett Bryan Adams och just nu känner jag mig bara glad. Jag gillar verkligen Bryan Adams ösiga skogshuggarrock, de klösiga gitarriffen och hans okomplicerade utstrålning på scenen. Inga konstigheter utan bara rak och redig rock,n roll framförd med glädje och hjärta.

Tidigare under kvällen stod Magnus Uggla och gruppen Kent på Norrportens scen. Konserten med folkhemspajasen Uggla struntade jag och sambon i och Kent såg vi ungefär halva speltiden. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tycka om Kent. Jag gillar deras mäktigt tunga, men också luftiga, sound samtidigt som jag stör mig på sångarens röst. Han låter enbart löjlig.

I eftermiddag är det dags igen för en ny konsertkväll. Då ska Tomas Ledin bli huvudnumret men frågan är om han kan överträffa Bryan Adams. Jag har svårt att tro det.

Bilden: På Bryan Adams uppmaning höll alla i publiken upp sina mobiler som blev ett häftigt ljusspel under konserten.


Aftonbladet:
Adams kan konsten att äga publiken
”Jag vill ha koll på pengarna”
Bryan Adams hot: sluta göra skivor


ST:
Från "Heaven" till Sundsvall
En fest för hela Sundsvall
Kaos i kön
Bryan Adams levererar från början till slut
Sveriges största rockband övertygar igen
Den gamle uven kan fortfarande underhålla

 

Läs även andra bloggares åsikter om Konsertfesten, Bryan Adams, Sundsvall, Magnus Uggla, Kent, Tomas Ledin
#1 - Beate

Va!!! Sågar du min favo Uggla;-) Kent gillar jag inte heller men jag älskar Bryan Adams! Toms Ledin har jag svårt för...

PS. Tack för din fina kommentar idag! DS.

Svar: Totalt sett tyckte jag Bryan Adams var bäst under de två dagarna.
Per-Anders

#2 - Annelie

Hmmmmmm, jag GILLAR verkligen sångaren i Kent, passar perfekt till deras sound. Tur att smaken är delad, hur skulle världen annars se ut? ;) Supertrist!

Svar: Precis. Undrar hur världen skulle se ut om alla gillade exempelvis Magnus Uggla? Skulle vi alla bli krullhåriga då?
Per-Anders