Det bästa man kan säga om Norrlands Guld är...

 
...att flaskorna är snygga i motljus.
 
Jag sitter och kollar igenom bilderna i min digitalkamera. Hittar bland annat bilder från Konsertfesten i Sundvall för ett par veckor sedan. Bland annat hittar jag en bild jag tog i ett av öltälten medan jag väntade på att konserten med Tomas Ledin skulle börja. Bilden visar fyra flaskor Norrlands Guld på ett bord i ett nyss avslutat spöregn.
 
Jag gillar att dricka öl men jag tycker inte om Norrlands Guld. Jag tycker det smakar urinprov (inte för att jag någon gång smakat på ett urinprov men jag liksom inbillar mig att det skulle smaka som Norrlands Guld). Och jag blir alltid lika frustrerad när jag hamnar på någon festival, och det endast finns Norrlands Guld att välja på (vilket oftast är fallet).
 
Visst, någon kanske har invändningen att, typ: "jamen va fan, man går väl inte på festival för ölupplevelsens skull. När man dricker öl på stadsfestival så är väl kvantiteten det viktigaste, inte kvaliteten!"
 
Men jag tycker inte det. När jag dricker öl så vill jag att det ska smaka bra. Jag skulle gärna se att det fanns fler ölmärken att välja på, exempelvis Höga Kusten (mitt favvoöl just nu) eller det finska ölet Karhu (mitt favvoöl nummer två).
 
För mig är kvalitet viktigare än kvantitet. Även när det gäller öl.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Konsertfesten, Sundsvall, Norrlands Guld, Höga kusten, öl, bärs, Karhu
#1 - Lotta

Haha..urinprov! Min favorit när det gäller öl är Mariestad. Jag som egentligen inte är en öldrickare kan längta efter en kall Mariestad. Tjejöl var det någon som sa, kan ju vara därför jag gillar den. Jag och en kompis beställde var sin öl när vi var i London på ett litet mysigt hak. Problemet var inte bara att ölen smakade äckligt, de glömde att ge oss var sin sked så att vi kunde får ur innehållet i glaset. Killen som serverade oss skrattade då han såg våra uppsyner och grimaser när vi verkligen försökte dricka:-). Vi fick nya öl som smakade betydligt bättre, men inte som en underbar Mariestad.
:-)

Svar: Mariestad kan vara helt ok på sommaren.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Stämmer absolut in i sista meningen, bildtexten blev jätterolig :)

Svar: Härligt!
Per-Anders

#3 - Annelie

Min favorit just nu är faktisk San Miguel 0,0.
Alkoholfri! Förvånansvärt god!

Svar: Det finns flera alkoholfria ölsorter som är mycket goda. Ett exempel är Clausthaler som jag tidigare bloggat om.
Per-Anders

#4 - Micke

Är inne i en period när jag föredrar riktigt mörkt öl...Norrlans gillade man ju förr..när man såg ett avsnitt av pistvakt tex..det hörde liksom till.

Mariestad går ner också....Staropramen likaså...jo...när jag tänker efter så går nog vad som helst ner bara det är kallt :)

Svar: Nja, inte rikigt vad som helt får åka ner i min mage. Men jag gillar att prova nya ölsorter ibland. Och du har rätt. Det är viktigt att ölen är kall.
Per-Anders

#5 - Selma

Öl ska va gott!

Svar: Precis. Så är det.
Per-Anders