Funkar det att hälla i mjölk?


I min förra bostad hade jag en tavla i hallen med följande text:

Mannens ålder kan liknas vid olika bilmärken:
Mellan 15 och 20 år: Som en Fiat, liten men ettrig.
Mellan 20 och 30 år: Som en Porsche, snabb och välsmord.
Mellan 30 och 40 år: Som en Volvo, lite tråkig men tekniskt fulländad.
Mellan 40 och 50 år: Som en Opel Rekord, lovar mer än den håller.
Mellan 50 och 60 år: Som en gammal Ford, man måste hälla i sprit för att få den att starta.

Intressant är att jämförelsen endast sträcker sig fram till 60 år. Undrar vilket bilmärke som motsvaras av perioden mellan 60 och 70 år. Eller mellan 70 och 80. Själv känner jag mig fortfarande som en Volvo och har gjort det ända från jag var 15 år. Kanske inte så djärv i formgivningen men driftsäker och trygg.

För sex år sedan slängde jag den där tavlan. Jag ville inte att den skulle bli en självuppfyllande profetia. Idag var det fyra år sedan jag fyllde 50 vilket innebär att jag snart hunnit halvvägs till 60. Tanken svindlar. Vad väntar sedan?

När spriten inte längre hjälper - funkar det att hälla i mjölk?


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

#1 - Lisbeth

hahaha :D

Jag kommer ihåg den tavlan, nu när du skriver om den :) Ja, mjölk är ju naturens egen sportdryck, enligt vad som står på mjölkpaketet i kylen... kanske vore nåt ;)

#2 - Selma

Försöka duger.

#3 - Micke

Mjölk i kaffet fixar det mesta ;)

#4 - Beate

Mjölk är jag tveksam till, speciellt då du vant dig vid sprit;-)

#5 - AnnaKK

Mjölk är för spädbarn och kalvar, eller hur det nu är min syster brukar uttrycka saken. Hon är nog lite laktosintolerant eller nåt sånt. Fast hon är inte sextio än förstås, så vi får väl se. Det kanske blir mjölk för hennes del också (?) då!?! :-D



På självaste födelsedagen,och det oavsett hur mycket man fyller (men det kan ju gärna vara 18 eller mer) så är det hur som helst champagne som är drycken framför alla andra.



SKÅL!!!



Och grattis! :-)

#6 - Marina

Tveksamt...

#7 - Lotta

Volvo? En P 1800 då eller?

Mjölk funkar säkert :-)

#8 - Lotta

Glömde ju skriva "Grattis på födelsedagen" :-)

#9 - Aurora

Antar att jag ska säga GRATTIS. ;)

#10 - Per A

Jag har haft åldersnoja sedan 28-årsåldern. Det hjälper inte motivationen så mycket att hälla sprit i, men en och annan vinflaska har lindrat symtomen

#11 - KajsaLisa

Äsch, kör en kompromiss för säkerhets skull. Det bästa av två världar. White Russian http://www.cocktailguiden.com/drink/white-russian

Borde funka upp till 80, dessutom god :)