Checka in på Facebook och få en bulle



Klockan är halv tio på kvällen och jag har nyss kommit hem från jobbet. Det blev lite övertid idag eftersom jag varit ute i de djupa norrländska skogarna och fotograferat skogsbruksverksamhet. På vägen hem stannade jag på Statoil i Sollefteå och köpte en ost- och baconkorv i en baguette.

För att fördriva de fem minuter det tog att äta upp korven och baguetten passade jag på att checka in på Facebook. När jag gjort det kom en liten ruta upp i mobilen som berättade att jag skulle få en gratis bulle som tack för att jag checkat in på just denna bensinstation. Jag fick välja mellan tre olika sorters bullar och jag valde en med marsankräm och pärlsocker.

Livet har sina ljusa stunder.

Bilden ovan visar tangentbordet till min dator, en bild som gått den hårda vägen genom mina iPhoneappar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

#1 - AnnaKK

Det stod en dator med internetanslutning i butiken, eller? Har sett att det gör det ibland på vissa bensinstationer, men vad jag vet finns det ingen sån på den macken där jag brukar tanka. Så det betyder väl att jag aldrig nånsin kommer att få nån gratis bulle där!? :-I Suck... Så orättvist!! ;-)

#2 - AnnaKK

Förlåt!!! Jag läste lite slarvigt - du använde ju internetet i mobilen, ser jag nu!



Men hur sjutton kunde den veta att du precis varit på just den macken??? 8-X Snacka om att "storebror" ser en var man än är, och att reklamen når fram till rätt adress i alla lägen!!!

#3 - Selma

Tänk vad med bullar man kan ha missat genom att inte checka in.

#4 - Beate

Det var nog det första positiva jag hört om FB å då äter jag inte ens bullar;-)

#5 - Per-Anders

AnnaKK: Satelliter. Våra mobiler har kontakt med satelliter som ser var vi befinner oss.



Selma: Precis. Och hamburgare. McDonalds brukar också ha check in-erbjudanden.



Beate: OK. It´s all shit.