Fullmåne hela veckan


Det började redan i onsdags. Jag vaknade klockan 04,26 av en obehaglig känsla i munnen. Mina tänder kändes för stora, så stora att de nästan inte fick plats i munnen. När jag öppnade ögonen insåg jag att jag inte befann mig i sängen utan ute på gräsmattan stående på knä. Framför mig stod min motorgräsklippare och på bränsletanken syntes tydligt två hål. Det var då jag kände bensinsmaken i munnen.

Jag gick in i huset och tittade mig i spegeln och insåg att mina hörntänder var extremt långa. Jag hade alltså under natten förvandlats till varulv och i det tillståndet gett mig på gräsklipparen. Så kan det gå när det är fullmåne.

Idag är det fredag och mina tänder har återgått till normal storlek. Månen ger dock fortfarande ifrån sig ett starkt sken och jag känner att jag vill fotografera. Resultatet ser vi ovan. Bilden har jag tagit ikväll med min Canon Powershot G12. Därefter har jag boostat bilden i iPhone-apparna Dynamic Light, PhotoForge2 och TiltShiftGen.

Fredagsmys i fotovärlden.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Marina

Är det vad den moderne vampyren gör - går på bensin istället för blod? Härlig bild!

#2 - Selma

Läckert!

#3 - Annelie Esséus

Hahahahaha, ja det är inte så jäkla lätt att skilja saker åt, speciellt inte om nätterna! Vad kan smaka värre än bensin? Hahahahahahaha! Skön bild.

#4 - Märta

Vackert! Inte din transformation till varulv utan fotot, alltså!

#5 - Beate

:-) Kul story. Tur för vampyren av årgång 2011 att det finns iPhone-apparna Dynamic Light, PhotoForge2 och TiltShiftGen... för dokumentation alltså;-)

#6 - Lennart

Jag såg en härligt skinande stor fullmåne i fredags då jag klev upp ur sängen. Jag sov en halvtimme för länge men jag hann i alla fall till jobbet i tid. I och för sig har jag flextid men jag känner att jag måste var där i tid. Kommer jag för sent händer det att folk ringer och undrar om det har hänt något eller var jag är. Jag har inget annat i livet än jobbet så även det kan vara en orsak. Därav även mina olagligt för många övertidstimmar.

#7 - Lotta

Vilken tur att det var gräsklipparen du gav dig på, jag har läst att det brukar vara blodsmak som är det vanligaste när tänderna växer. Fint foto!



Ha en mysig kväll!



:-)

#8 - Åke Blomqvist

Härlig berättelse :)