Katastrofer i stort och smått



I Japan smäller kärnkraftsreaktorerna som champagnekorkar och i Libyen råder fullt krig. Just nu känns det som om världen står i brand och mycket tyder på att allt är supermånens fel. Om det var supermånen som slog till även mot vår villa ska vara osagt men igår upptäckte sambon plötsligt att det rann vatten från taket ner på hallgolvet. Efter lite klättrande på taket och på vinden upptäckte jag att en takpanna gått sönder och att vattnet från snösmältningen runnit in.

Sådana äventyr har jag ingen som helst lust med, särskilt inte på en söndag eftermiddag just som middagen är klar. Då vill man sitta ner i lugn och ro, äta gott och njuta av samvaron med familjen.

Men så inser jag ju att lite takdropp egentligen är ganska löjligt i jämförelse med den japanska tsunamin och en blodtörstig diktator i Libyen. På sätt och vis blev det ganska snyggt med glassboxen på hallgolvet som samlade upp droppvattnet (se bilden ovan). Har hört att det är modernt med dekorationsvattenfall inomhus.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - marina

Ja, ibland kan det vara lite skönt att sätta in sina problem i ett större perspektiv, livet kan bli lite enklare då!

#2 - Mia

Jo, dekorationsvattenfall inomhus kan beundras, men i så fall hade du behövt sätta dit en kristallskål eller något annat snyggt. Glassburk i plast duger liksom inte.

#3 - Selma

Det känns onekligen som en tid av katastrofer. Min privata tar mest tid och kraft från mig men det gissar jag är rätt normalt.

#4 - Lotta

Oj då! Hoppas ditt vattendroppande har löst sig, men som sagt i ett större perspektiv så var det som en droppe i havet.

Ha en bra dag!

:-)

#5 - mimmione

så sant, så sant även om jag nog föredrar vattendropp i mer reglerat format i så fall

#6 - Beate

Jag gillar din prioritering!!! Utsmyckningen fick du ju på köpet också!!!

#7 - Kerstin

Visst, och bilden är ju så läcker!

#8 - Cina

Vilken fin bild! Ja, man får sig tankeställare ibland över olika bekymmer.