Undrar om man släcker ljuset på s-kongressen



Imorgon mellan klockan 20.30 och 21.30 är det Earth hour. Egentligen hade sambon och jag tänkt vara hemma för att släcka ljuset men den här helgen pågår ju Timrå Folkfest så vi kommer att vara där i stället. Vi får väl se om en timmes ljussläckning ingår i programmet.

Timrå Folkfest är en vintervariant på sommarfestivalen Timråland. I ett jättestort tält på torget i Timrå blir det artistuppträdande med bland annat Nanne Grönvall och Markoolio. Arrangemanget startade redan ikväll, fredag, men eftersom jag just nu befinner mig i Piteå så får jag vänta till i morgon kväll innan jag kan uppleva den folkliga festen i Timrå. Men enligt uppgift så har det varit väldigt kallt ikväll i tältet.

Men så var det ju det här med Earth hour. Att släcka allt elektriskt ljus under en timme är ju ett sätt att uppmärksamma klimatförändringarna på jorden. Under den här helgen pågår ju socialdemokraternas extrakongress och frågan är ju om man även där tänker ägna sig åt en timmes Earth hour under lördagskvällen. Jag menar, socialdemokraterna tycker ju att klimatförändringarna är en viktig fråga för framtiden.

Bilden ovan tog jag idag i Piteå centrum. Att låta cykeln bli översnöad under vintern kan ju vara ett intressant alternativ till cykellås.

#1 - marina

Ska bli lite spännande att se hur de gör - i rimlighetens namn borde de väl göra det!? Här ska det bli spännande att se hur mycket av denna stad, som nomalt badar i ljus, som släcks ned...

#2 - Beate

Tack för påminnelsen om Earth Hour!!! Kul att ni har folkfest i Timrå. Täby borde åka upp på studiebesök tycker jag.

Cykeln du plåtade känner jag igen. Ja inte just den cykeln men många snarlika och även skotrar som använde snön som lås under vintern. De har kommit fram för några dagar sedan.

#3 - Lotta

Det där kan man kalla insnöad. Klart att de släcker :-). Solsken i Karlskrona hela dagen, men nu så är det minus.

ha en trevlig kväll!

:-)