Tänk om du blir galen av Supermånen



Jag läser på Aftonbladet.se att fullmånen kommer att bli extra stor den 19 mars. Orsaken är att den i sitt kretslopp då kommer att vara extra nära jorden. Endast 356 577 kilometer. Nu spekuleras det för fullt vilka effekter denna "supermåne" kommer att få här på jorden. Spekulationerna handlar om allt från galna djur och människor till ett rubbat klimatmönster.

Undrar hur jag själv kommer att påverkas. Kanske mina hörntänder växer ut till spetsiga gaddar, och kanske jag kommer jag ge mig ut på Timrås gator för att yla. Fast det är i och för sig inte hela värden. Huvudsaken är att vår pelletspanna inte börjar yla, den har nämligen gått riktigt bra den senaste tiden.

Bilen ovan tog jag på fullmånen tidigare i vinter.


Aftonbladet:
Supermånen lyser snart över oss alla

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - marina

Kan ju vara bra att veta, om man möter någon som verkar bete sig underligt just detta datum, så är det alltså inte underligt...;)

#2 - Ann Catrine

Tack för varningen,

håller mig ifrån Timrå vid fullmåne ;-)

#3 - AnnaKK

Man kan nog slå sej i backen på att det kommer att vara extremt tjocka moln den kvällen/natten - iallafall om man har funderingar på att försöka fotografera bjässen... <:-)

#4 - Mia

Jag håller mig också långt borta från Timrå vid fullmåne.