Veckans Fototriss: Se upp!


Veckans Fototriss har temat Se upp! Det kan man tolka på olika sätt: Det kan vara en varning för en annalkande fara, man kan se upp till någon man beundrar och det kan helt enkelt handla om att man tittar uppåt.

Bilden ovan tog jag för några år sedan i Kungsträdgården i Stockholm på en för mig okänd person som hoppade Bungyjump. Jag vet inte om han skrek Se upp! men det var i alla fall vad samtliga i publiken gjorde.


Det är egentligen emot mina principer men mina samtliga tre bidrag denna vecka är bilder jag tagit tidigare. På bilden ovan trotsar jag naturens krafter i en pulkabacke i den norska skidorten Trysil. "Se upp i backen", ropade jag till åskådarna.


Ovanstående bild är tagen i äventyrsbadet Experium i Sälen. Det är jag och min sambo som åker på en uppblåsbar gummiring vilket var en omtumlande upplevelse. "Se upp för vågorna!", skrek jag till min sambo.


Coolstuff upplevelsepaket

Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - LEna Norgren

Bungy jump bilden är klart ett se upp perspektiv på och jag skulle då skrika se upp om jag kom på tanken att hoppa......härligt fångat!

#2 - Liw- mamma till Mait och mini i magen

Den första bilden är underbar! SKulle aldrig göra det och skulle nog varna med ett se upp! om någon i min närhet skulle få för sig något liknande tokeri :-)

#3 - Joakim

Översta bilden är ju rätt grym. Tummen upp på den!

#4 - Tinezza

Ohhhh första bilden ger verkligen mig en hisnande känsla av att se upp. Det är verkligen SE UPP i dina bilder :)

#5 - Barnens Hjältar

Jäklar vilka actionbilder!

Det här blir min favorit till vinsten hittills :-)

#6 - @Receptomaten

Bungybilden rockar - och visst får vuxna ha kul :)

#7 - Barbro S

Fantastiska bilder fyllda med liv och rörelse, otroligt bra triss. Alla bilder är härliga men den första blir favoriten:).

#8 - ScandinAsian Taste

älskar bungybilden!! grymt / Micke

#9 - Kerstin

Ser ut att vara befogad varning på alla tre bilderna!

Tuffa och roliga bilder!

#10 - Nett

Vilken underbar triss, gillar dem alla tre :) ha en fin Söndag!

#11 - marina

Bra bilder med fart i - och jag måste hålla med om att den första bilden innehåller faktiskt lite mer än fart, underbart fångat!!

#12 - AnnaKK

Shit, vilken BRA bild den första är!!! :-D



Och som triss betraktad är din serie ganska klockren till temat. Men den första, som sagt... Outstanding!!! :-)

#13 - Beppan

En härlig actiontriss!! Snyggt fångat bungujump! Hade varit intressant att kunna förstora för att se ansiktsuttrycket :-)

#14 - Yvonne

Fartfylld och rolig triss och jag är också helt såld på den första!

#15 - Sister Moonshine

Fartfylld tolkning!



/Åsa

#16 - jacglenphoto

Denna trissen var grym - speciellt den första bilden gillar jag , ser lite desperat ut.

Riktigt härlig triss.

#17 - The one and only Nettan

Riktig mysig triss. När jag såg första bilden känder jag suget i magen. Jag hade aldrig gjord det denna mannen gör men jag hade gärna tittat upp för att se andras reaktioner. / Nettan

#18 - mimmione

verkligen häftiga bilder, den översta ger riktigt kill i magen

#19 - Cecilia Artista

Skön fartfylld triss!

Bungyjumpbilden är riktigt läcker. Vilket perspektiv!

#20 - Gärdsmygen

Ser ut som om du redan siktat in dej på vinsten...;)

Men se upp, det finns många bidrag:))

Gillar dina äventyr även om jag aldrig skulle testa den första.

#21 - Andie

Rolig triss du satt ihop.

#22 - Beate

En toppen och actionfylld triss!!! Ettan är oslagbar!!! Skulle aldrig våga varken ettan eller trean. Tvåan däremot kan jag tänka mig;-)

#23 - Kerstin

Rolig tolkning. Skulle aldrig testa bungy jump men gärna både tvåan och trean!

#24 - Charlotta

Snygg triss.

Kanske skriker bungyjumparen till dig att se upp? Det känns farligt att stå under. <:-o



#25 - Rajson

Inga aktiviteter för mig som har blivit en "hare" på gamla dar.

Kanske en liten kort tur i pulkan!

Kul triss med mkt action!

#26 - Bildgatan

Underbara bilder och det behövs verkligen att ibland själv också skrika "se upp" för de som finns i närheten.



En blandning av roliga aktiviteter där vi bör se upp och även den som utför dem.

#27 - Jenny

Härliga fartfyllda bilder :)

#28 - Marie-Louise

Vilken härlig triss. Riktigt fartfyllda bilder.

#29 - banglacissi

Hihihi.....veckans fartigaste triss hittills! :)

#30 - Lotta

Snyggt jobbat! Här gäller det att se upp så ni inte kommer farande ut från dataskärmen :-), men jag satte på kaffet ifall att,hihihi

Ha en bra dag!

:-)

#31 - Jah Hollis

Det var fartiga trissbilder du fått till, speciellt hopparen överst.

#32 - Pierre

Triss med drag i! Bungyjump vet i tusan om jag skulle våga mig på :)

#33 - Leena

Här var det fart, bäst att se upp! Fin triss och härliga bilder.

#34 - Pialotta

Riktigt härliga bilder du bjuder oss på.. se upp, här kommer vi;)

#35 - Susanne

Oj här är det riktiga fartbilder!! Riktigt härligt tolkat=) Och tack för besöket hos mig. Angående istapparna så vände jag på bilden för att få dom att peka uppåt=) Ha det gott.

#36 - LissenTo

Roliga bilder, där man SER UPP

#37 - Bibbi

Kul triss du fick till. Första bilden är helt underbar!

/Bibbi

#38 - Hero

Här gäller det verkligen att se upp! Den första bilden är häftig! Skulle aldrig testa själv...

#39 - Kicki

Den första är ju kanon! Fartfylld triss!

#40 - Anonym

Jättehäftiga bilder på seupp temat!

#41 - veronica

Härlig triss. Den första bilden är ju helt galen:)