Fototriss: rött, vitt, blått


I denna veckas Fototriss är det allvar. Ett presentkort hos Solresor, värt 3000 kronor, står på spel så därför gäller det att leverera bilder som är nånting extra. Bilderna ska vara på temat rött, vitt och blått, dvs färgerna i den Kroatiska flaggan. Ovanstående bild har ett djupt budskap, så djupt att jag inte riktigt förstår det själv. Någon som har ett förslag vad som egentligen händer på bilden ovan.


För att delta i tävlingen ska man länka till ett av Solresors resmål och jag väljer att länka till Kroatien. Skälet är att jag semestrade där 2007 och åker gärna dit igen. Kroatien är ett jättetrevligt land med trevliga människor, ett resmål jag verkligen kan rekommendera. Bilden ovan har jag tagit i den lilla byn Pjescana Uvala, strax utanför Pula i norra Kroatien.


Water Crystal. Så kallas de små olikfärgade plastkulor som min sambo brukar köpa. När man köper dem är de pyttesmå och hårda men efter några timmar i vatten sväller de och får en geléaktig konsistens. Sambon använder dem som dekoration i diverse blomvaser mm. Själv tyckte jag det kunde vara kul att ta ett bad tillsammans med dessa kulor.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Monica o Jacob

Härlig triss;-)))

Favorit blir som du kanske förstår ditt bad bland Water Crystals.

Ha en bra dag;-)))

#2 - Barnens Hjältar

Haha sista bilden ser verkligen läskig ut :P

Lycka till!!

#3 - Monica

Underbart! Första bilden är helt otrolig. Den är så djup att man blir stum :))

Bra, lycka till i tävlingen!

#4 - tPix

Första och sista trixbilden var riktigt bra! Synd att du slappnade av i mitten ;-)

Första bilden kan ha fokus på Dvärgbandmask via bär eller nåt sånt, som sagt det är ett svårtolkat och jäkligt djupt budskap i bilden, haha :-D

#5 - ju dotter

Sista bilden är väldigt bra!

#6 - Maja

fräna bilder

#7 - Jan Helleberg

Bestrålad frukt kanske, skön blandad triss. :)

#8 - Selma

Snyggt läppstift!

#9 - SoF

Haha - humor är aldrig fel! Tack för morgonens första skratt.

Den understa bilden kommer nog att sitta på näthinnan idag. :)



Soliga hälsningar!

#10 - Lisa

Coola bilder.

För mig var budskapet följande: Någon som känner sig utanför blir inbjuden i gemenskapen av sanna fina vänner!! Så blev min tolkning!

#11 - Fredrik Sjösten

Kreativ triss med fina bilder.

#12 - Anette

Ha ha, herlig triss! Det første bildet må jo være et utenomjordisk vesens første møte med søte små bær (eller er det kanskje det siste som er akkurat det, hi hi)!!

#13 - miss_cat

Härligt glad triss:) ha en go vecka!

#14 - Pysselfarmor

Hoppsan .... nu ska jag vara intelligent och komma med något fyndigt svar på ettan....börjar med att säga att din triss var väldigt annorlunda fyndigt kreativt roligt så är det sagt.



och jag tror att ettan och trean hänger ihop det är du som är jordgubben på ettan.... ;-)



ha fortsatt skön söndag

#15 - mimmione

ser inte riktigt ut som om du njuter av badet, kul triss som vanligt

#16 - Beppan

Kul och annorlunda bilder som vanligt! Var får du allt ifrån :-)

#17 - Tinezza

Jag gillar starkt din humor i dina trissar :) Ja,,,även det fotografiska.

Kreativt och bra !!!!!

#18 - Lennart

Översta bilden är nog en laddning med muterade bär. Bilden med Renaulten får mig att minnas min, hade en sån fast vit för 20 år sen. Den råkade jag köra rakt in i en tjock björk med så bilen blev skrynklig i nosen och jag fick en ordentligt blåmärke av bältet.

#19 - Rantamor-På Näthinnan

Hahaha den sista bilden var ju bara för härlig....du lyckas alltid snickra till dina foton. Och ettan tja så allvarligt kanske jag inte ser bilden...men rätt vitaminrik...



Tjingeling.

#20 - ormbunke

Smaskigt, snyggt och kul blev min kommentar till dina bilder.Anita

#21 - Anni

Första bilden visar klart och tydligt en teleportering! Sista bilden visar det inte fullt så lyckade resultatet när en mängd blå kulor skulle teleporteras - något gick fel där...



Suverän triss!

#22 - jacglenphoto

På nåt sätt måste jag säga att din konstnärliga sida är så makalöst suverän - absolut helgalet och helrätt , jag blir så glad av dina bilder - och självklart blir favvisen den sista ..

Tusen tack för besöket och ha en underbar helg och kommande vecka.



Jag tror dock att jag låter bli att förklara bild nummer ett men visst hade det varit skoj att förklar varför de ligger på ett operationsbord ....

#23 - Nett

haha, helt underbar triss :)

#24 - Micke

Jättebra triss. Ha en trevlig nationaldag!

#25 - Magdalena

Superläckra bilder du visar men den sista är något utöver det vanliga.



Lycka till i tävlingen och ha en bra Nationaldag!

#26 - Halloj världen! /Inger

Kul triss! Inte minst sista bilden!

#27 - Tant Marit

Både första och sista bilden MÅSTE ha med Aliens att göra!!! Det ser man ju!

På den första bilden strålas utomjordingarna upp till moderskeppet. På den sista bilden har en utomjording ”kläckts” ur sitt skal…

Jag ÄLSKAR den sista bilden, SÅ himla bra!!!

PS: nu när jag har berättat vad bilderna föreställer, vinner jag något då? Höhö…

#28 - Anna .

Cool triss..annorlunda o kreativ..

#29 - Ingrid

Hejsan!

Vilka läckra bilder på temat, den sista var nästan lite läskig.



Tack för din kommentar hos mig. Ska du åka till Sicilien skulle jag vilja rekommendera våren, maj- början på juni eller slutet av september. Mitt i sommaren är det smällhett.



/Ingrid

#30 - Beate

Ettan är helt i min smak - en spegelbild helt enkelt;-)

Tvåan är riktigt rolig med den röda bilen.

Å trean är så himla cool. Återigen - du är bad(d)are på PS!!!

#31 - Tinefis

Du ser ut som en zombie i nån sci-fi film!

=o)

Kul triss som alltid.

#32 - kaxi

Galning! :) Första bildens budskap är att vi ska vara rädd om vår jord för vi har bara 1. Radioaktiv strålning som ger oss superbär. Den sista bilden är skitläskig...

#33 - Jah Hollis

Fantasifullt som vanligt. :-)

Skulle tro att den översta bilden har något med bestrålning av bär att göra.