Att lyckas flyga fastän det inte går



Humlan kan inte flyga, ty vingarna är för små.
Den struntar i vad du säger och flyger ändå.
Säg mig lilla humla, hur går den flykten till?
Men humlan bara mumlar: "man kan allt om man bara vill!"

Varför ser vissa människor bara moln när andra försöker se solen? Varför tycker vissa människor att det inte är någon idé när andra gärna vill prova först? Jag tror svaret handlar om pessimisternas strävan efter makt när de försöker hålla tillbaka optimisternas vilja att hitta lösningar. "Om inte jag lyckas, då ska inte du lyckas heller".

Själv vill jag hellre ångra det jag gjort än det jag aldrig vågade.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Marina

Det är jag helt övertygad om, att den dagen jag sitter och minns allt jag har gjort, så kommer det att vara mycket lättare att ångra det jag gjorde än det jag aldrig gjorde!!

#2 - Lotta

Mycket har jag läst idag, men det här var det bästa.

Möjligen kommer jag att ångra ett och annat jag gjort men jag jobbar på att hinna med det som jag vill göra oavsett vad andra tycker.



Tack för tänkvärda ord!



:-)

#3 - Selma

Ja, fast med en rejäl dos skepsis. ;)

#4 - Beppan

Det där var bra! Mycket tänkvärda klokord! Håller med dig om pessimisternas strävan efter makt... Så är det nog.



Det finns ett bra talesätt som jag försöker leva efter: Det är bättre att göra en groda än att inte försöka.



Försöker låta bli att lyssna på pessimisterna.......

#5 - Lennart

Jag ångrar en del saker jag har gjort, det kan jag villigt erkänna. Samtidigt ångrar jag även en del saker jag tänkte göra men inte gjorde.

#6 - Beate

Eller säg som så:

Optimister har lika mycket fel som pessimister men mycket roligare ;)



Du har roligt med andra ord!!!

#7 - Per-Anders

Marina: Men då gäller det också att man faktiskt minns det man gjort.



Lotta: Kul att du gillade orden.



Selma: Ja, man kan ju inte låta de positiva tankarna gå till överdrift.



Beppan: Bättre att göra en groda än att äta den.



Lennart: Undrar vad du gjort som du ångrar.



Beate: Jag försöker ha roligt, samtidigt som jag även försöker vara kreativ.

#8 - Annelie Esséus

Så sant, så sant! Man får inte dö nyfiken....

#9 - Per-Anders

Annelie Esséus: Nänemän, det får man inte.

#10 - Tova

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?