Expressäljarna äckligast på Gatufesten



Sundsvalls Gatufest är i full gång med öl, mat och musik. På festområdet finns också ett nöjesfält där småbarnsföräldrar, barn och slush trängs i en salig blandning. Här står jag och tittar på radiobilarna och noterar att vissa av radiobilsförarna har full koll på sina fordon medan andra inte har en aning om hur de ska bete sig.

Jag ser en ung kille som inte verkar förstå att han ska vrida på ratten för att komma vidare. Istället skriker han åt de andra radiobilsförarna att flytta på sig. Jag tänker att han blir säkert säljare när han blir stor. Han har nämligen ingen koll på hur man rent intellektuellt och praktiskt löser ett problem utan försöker istället att forcera sig ur situationen.

I andra änden av festivalområdet blir jag överfallen av en expresssäljare som vill att jag ska utöka mitt utbud av TV-kanaler via Com Hem.

Eller var det Viasat?

Eller kanske det var Canaldigital? Jag minns inte. Den vattenkammade gossen tar i hand och vill erbjuda ett förmånligt avtal just för mig - just idag, men jag flyr springande från platsen.

Alltså, finns det något mer irriterande än expressäljare på Gatufesten? Egentligen borde det vara tillåtet i lag att få kräkas på dem. Men naturligtvis vill jag ju inte det. Jag är ju trots allt civiliserad. Till skillnad från expressäljare.


ST:
Tufft att sälja öronproppar
Blev mjölkvinnare
Stökigare gatufest under torsdagen
Ännu en lugn natt

Dagbladet:
Brottsligheten stiger på Gatufesten

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Beate

Förstår prcis vad du menar ... men ändå, P-A ni har iaf en gatufest, det har inte vi tyvärr:-(

Åt andra sidan - lite svinn får man räkna med;-)

#2 - Lotta

Ja de där försäljarna måste vara eget släkte och hur många gånger har man inte gått på deras snack om produkten de säljer. Men nu är det färdigcharmat hos mig i alla fall ;-)



Ha en bra dag!

#3 - mimmione

håller med dig hetl och fullt, försäljare är ett släkte jag inte riktigt kan med

#4 - Marina

Bortsett från dessa försäljare, verkar det vara en trevlig tillställning!

#5 - Lennart

Jag blev påhoppad av en säljare som sträckte ut sina armar på vid gavel, log stort och hojtade Tjänare kompis! till mig en gång. Jag stannade till, såg lite förvånad ut och svarade; När lärde vi känna varann? Då kom han av sig, snurrade med ögonen och var tyst flera sekunder.

#6 - AnnaKK

Här är det Kristianstadsdagarna nu, vilket antagligen är ungefär samma som Sundsvalls gatufest. Och visst är det så att man helst tar stora omvägar kring den där typen av försäljare... Annars är det väl oftast Telenor-säljare som blockerar ingången till en mataffär jag brukar handla i som irriterar mej mest - men när de dyker på en där är det ju bara att säga att "jag ringer med Telia"... (Fast det gör jag inte - jag har Telenor kontantkort, och vill för allt i världen inte byta till ett 24-månaders svindyrt superduperabbonnemang!)