Pelletspannan är på dåligt humör



Vår pelletspanna har den senaste veckan varit på dåligt humör. Allt emellanåt stannar den utan någon till synes anledning och jag måste gång efter annan rusa ner i källaren för att starta om den. Jag har undersökt och åtgärdat diverse tänkbara felorsaker men pelletspannan vill trots det inte bli på riktigt bra humör igen. På bilden ovan har jag demonterat brännaren som jag sotat och gjort ren.

Nu ska jag gå ner i pannrummet igen och ta ett allvarligt snack med pelletspannan.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Ann Catrine

Usch då, inte skoj med trotsålder!

#2 - marina

Kanske inte är riktigt rätt väderlek för en strejkande panna ;)

#3 - Elisabeth

Kan den möjligtvis få för lite luft?

#4 - mimmione

du får hota med farbror doktorn

#5 - Åsa

Vår pelletsbrännare var heldöd. Det kostade den ny databox......billigt..

#6 - Kerstin

Ni kommer nog överens!

Hur funkar en luft/vattenpump?

#7 - annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

#8 - Cina

Vilken tur att inte du är på dåligt humör!

Trist när värme trasslar men du verkar ha koll på läget!

#9 - HissenCina

Våran panna höll på så också... Gubben grejjade o grejjade o ändå stannade den titt som tätt.. Så tog vi hit sotaren... Kall vinter = mkt elda = mkt sot.. Nu går iaf våran som en klocka igen.. Tröstlöst när det stannar i den här kylan.. Lycka till

#10 - Mia

Och hur blev snacket... blev ni överens om att vara kompisar ett tag till?

#11 - engelsson

Hehej..halkade in hos dig under ett av mina irrfärder på nätet.. Pelletspannor kan vara obstinata varelser det har vi oxå erfarit i vinter.. Vargavinter som det varit.. Nå..må du slippa mer problem med den..ha det bäst