Twitter ger TV-tittandet en ny dimension



Utvecklingen går framåt och vi med den. Den nya tekniken ändrar våra vanor. För att förstå måste man hänga med.

Kommunikation.
Evolution.
Dimension. 

En ny folkrörelse håller på att växa fram. Nämligen den att twittra samtidigt som man ser på TV. Nu är även jag med.

Det började för någon vecka sedan när jag tittade på "Så mycket bättre" på TV4. För skojs skull öppnade jag Twitter på min iPhone och sökte på #Såmycketbättre. Resultatet av sökningen var synnerligen intressant. Under programmets gång rann ett oändligt flöde av Twitterinlägg där personer runt om i Sverige kommenterade programmet.

Samma sak med #Agenda på söndagskvällar. Med Twitter kan man läsa, och även delta i, folks realtidsdiskussioner samtidigt som programmet pågår.

Ikväll såg jag på #Veckansbrott. Tyvärr somnade jag under programmet men vaknade till när Leif GW Persson berättade att han under sin karriär haft korta relationer med kvinnliga poliser. Självklart kunde man omedelbart läsa kommentarer om det på Twitter.

Livet pågår just nu.

Konsumtion.
Frustration.
Soffpotatis.



Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - Selma

Och ibland kan man få tips om saker man borde se också den vägen. Lite märkligt är det men rätt kul.

#2 - Micke

Skapade ett twitterkonto för många år sen...lade ner det ganska snart..men det har ju vuxit enormt det där sen dess..men jag står över. "orka" liksom..hehe!



Ha de fint :)

#3 - Beate

Ja just det!!! Vi hade t o m en twitterkurs på mitt jobb. Ser inte poängen med twitter (förutom att följa utvecklingen såklart). Blir vimsig av bara läsa allt och inte hänga med vad det handlar om.

Dessutom är jag alldeles för långrandig för att kunna fatta mig kort om man säger så;-)

#4 - Marina

Hm...någon gång kanska jag ska...fast steg ett blir troligtvis att byta ut min gamla Ericsson mot något lite modernare!!