Ett konstigt djur



Här kommer mitt bidrag till Beates spontana fototävling på bloggen Konst eller konstigt. Temat är konstigt djur och djuret på bilden ovan tycker jag faktiskt ser lite konstigt ut. Bilden har jag tagit en ljum sommarnatt på vår altan. Djuret ifråga hade parkerat sig på altanlampan och försökte antagligen få lite nattvila hängande under lampan.

Jag tror det handlar om en mal, fast modell större. Att den har lite konstiga färger beror på att det vid fototillfället fanns flera olika ljuskällor på platsen. Om man tittar noga ser det ut som om djuret har päls. Kanske ett djur att gosa lite med?


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

Åsså ser ansiktet ut som om djuret vore en påskhare. Kanooonbidrag och stort tack att du vill vara med.



PS. Skrev fel (Alzheimer M är mitt förnamn) idag: det är kl 20:00 imorgon kväll som tävlingen avslutas. Sorry!!! DS

#2 - Lotta

Vilken häftig bild du fått till!

:-)

#3 - Selma

Mmm, jag tror jag avstår goset.