Nu drar jag till Blåkulla



När det är påsk snackas det mycket om påskkärringar. Däremot hör man aldrig talas om påskgubbar. Finns det såna överhuvud taget? Möjligen är jag den första påskgubben som nu ger mig av till Blåkulla. Med mig har jag erforderlig utrustning; en kvast, en kaffepanna och en svart katt. Katten smet dock, men kvasten fungerar som fortskaffningsmedel och kaffepannan vet jag inte riktigt syftet med. Kanske nåt att ha påsköl i.

Nytt för i år bland Blåkulla-accessoarerna är en iPhone, och den är naturligtvis också med. Hoppas bara det finns trådlöst nätverk där i Blåkulla.

Mer finns inte att säga just nu, utan bara: Ready to take off: nu drar jag till Blåkulla. Glad Påsk!


Aftonbladet:
Påsk i överflödets och självgodhetens land

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Selma

Visst måste där finnas ett nätverk, jo det tror jag.

#2 - Anonym

Antar att det är gps på kvasten också...;)

Glad Påsk!

#3 - mimmione

vi ses där då

#4 - Beate

Ha, ha, ha!!! Undrar om du kom fram helskinnad och att det finns täckning för iPhonen;-)



PS. Igår i Täby Centrum såg jag för första gången påskgubbar. Det var jättemånga småpojkar (5-8 år) som var sminkade som påskkärringar med förekläden. Såg riktigt sött ut tyckte jag.

Glad Påsk!

#5 - Micke

Ja..glad påsk på dig Per.. :)

Drar själv iväg här strax på min kvast...vi ses där borta! :)

#6 - Åsa

Hoppas du får det trevlig bland alla kärringar, själv bestämde jag mig för att stanna hemma iår.....

#7 - AnnaKK

Ha-Ha! :-D



Hoppas påskhelgen har fortsatt lika bra som den såg ut att ha börjat för dej!? :-)

#8 - Kerstin

Glad Påsk och trevlig resa!