Fototriss: seger/vinst


I veckans upplaga av fotoutmaningen Fototriss är det temat seger/vinst som gäller. Jag funderade länge på hur jag skulle tolka det, men oavsett vilken form av vinnare jag tänkte på så fanns det alltid en förlorare med i bilden. "Ska det verkligen vara så?", tänkte jag. "Måste en vinnare förutsätta en förlorare?"


Jag är ju inte speciellt intresserad av vare sig krig eller idrott, istället är jag mer intresserad av att bygga broar mellan människor. Och då kom jag på det: Kärlek. När det handlar om kärlek finns bara vinnare. Och det bästa av allt: Kärleken har inga gränser. Det spelar ingen roll vilka vi är, hur vi ser ut och vart vi kommer ifrån. Kärleken övervinner allt.


De tre ovanstående bilderna fotade jag för ett tag sedan hemma hos min sambos dotter och hennes pojkvän. Bilderna visar ett saltkar och ett pepparkar utformade som ett kramande par. Det är alltså i grunden samma foto men efter lite bildbehandlingshantering blev det tre olika kopior som fick bli min tolkning av temat. 

Låt alltid kärleken segra. Då blir vi alla vinnare.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Jah Hollis

Fin tolkning. Men man kan ju se det att man sporras till sitt bästa i idrott. Och har man då förlorat så har man i alla fall gjort vad man kan.

#2 - @Receptomaten

Snyggt jobbat! Salt & peppar är viktiga grejer :)

#3 - LissenTo

Finaste som finns är kärleken, bästa vinsten.



Ha en skön söndag. // Lissen

#4 - Barnens Hjältar

Fin tolkning! Ja i kärlek finns bara vinnare! (om den inte är obesvarad förstås ;-))

#5 - Misswhatsit

En superbra tolkning! En seger utan förlorare är ju det mest önskvärda. Fina salt och pepparkar också.:)

Ha en bra dag!

#6 - Marie Carpe Diem

Sanna mina ord! Love conquers all!!!!!!!

Mkt bra tolkat.

#7 - The one and only Nettan

Vilken fin tolkning. Och jag kan bara hålla med om att kärleken är en stor vinst i livet. / Nettan

#8 - mimmione

superfint salt o pepparkar jättefin tolkning

#9 - Lotta

Kramar till folket :-)varje dag!

Bra trissat Per-Anders

:)

#10 - Kerstin

Ja det var en bra tolkning och tänkvärda ord!

#11 - cat

En mycket gullig tolkning :)

#12 - Cecilia Artista

Härlig tolkning och fin bildbehandling!

#13 - Beate

Suverän tolkning av temat både bild och text. Helt nytt tänk - urbra!!! Tvåan är helt underbar!!!

#14 - Pialotta

Kärleken övervinner det mesta här i livet :) Bra tolkat med salt o pepparparet:)

#15 - Marie-Louise

En snygg tolkning av temat, och snygga effekter.

#16 - Jan Helleberg

Kärlek är en stor vinst. :)

#17 - Kicki

Så fint det blev!

#18 - Bitten

Härlig och fin tolkning.

#19 - Anneli - A'la Foto

Njae...i kärlek finns det väl massor förlorare. Speciellt i tvåsam kärlek! Men fin tolkning!

#20 - LEna Norgren

Härlig tolkning och visst är kärleken en segrare, men även idrott kan ju skapa segrar utan att någon är förlorad.Jag kan ju segra på mitt sätt och bara för att jag utövar en idrott behöver jag ju inte tävla.......en seger för mej är att faktiskt ge mej ut i skidspåret.....trots latmasken som drar en till soffan!!!!

#21 - Halloj världen! /Inger

Bra tolkning. Jag gillar första versionen bäst.

#22 - Barbro S

Läckra foton och bra tänkt.

#23 - Mia

Vilken härlig tolkning du har gjort i ord och bild!