Vilken tur man inte är politiker



Just nu är jag glad att jag inte är politiker. För om jag varit det hade jag inte kunnat skriva detta blogginlägg. Jag har nämligen sålt mig till näringslivet. För 400 kronor.

Det förhåller sig på det viset att e-handelssajten Cool Stuff har erbjudit bloggare att testa deras produkter. Kravet var att man uppdaterar sin blogg regelbundet och att folk verkar läsa den (Cool Stuff-folket har kollat att jag får kommentarer). Jag anmälde mig frivilligt och fick ett presentkort av Cool Stuff på 400 kronor.

Raskt satte jag mig ner vid datorn och beställde följande fem produkter ur Cool Stuffs sortiment:
1. En radiostyrd helikopter
2. Vantar för iPhone
3. En form som man gör isstjärnor med
4. Konstgjord snö
5. Nintendogodis

Jag tänkte börja med att recensera den radiostyrda helikoptern:

Det här handlar om en ganska liten helikopter (16 cm lång), men ack så rolig att flyga. Trots att konstruktionen är enkel och priset överkomligt (200 kr) så är den fullt manövrerbar med den medföljande kontrollen. Det tog ett tag innan jag lärde mig hur man flyger den, men bara jag fick träna en stund så gick det hyfsat bra. Man laddar helikoptern via manöverkontrollen och efter 20 minuters laddning är den fulladdad och då kan man flyga fem minuter.

Det enda problemet finns på det mentala planet, och jag frågar mig själv om man egentligen kan ägna sig åt sådant här när man är 52 år? Under mina pilotövningar i vardagsrummet kom sambon förbi och titta lite storögt på mig. Men hon tyckte det var ok. Hon hjälpte mig till och med att föreviga provflygningarna på bild (bilden ovan).

I kommande blogginlägg ska jag berätta om de övriga prylarna jag beställde från Cool Stuff.


Cool Stuff:
Radiostyrd helikopter Silverlit PicooZ
Julklappar till honom


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Beate

Wow! Det missade jag totalt å jag som älskar Coolstuff och MrGizmo och... och...

Helikoptern finns även hos Mr Gizmo, den är så himla rolig, precis som kackerlackorna och annat smått och gott. Kul att se att du också har ditt barnasinne i behåll. Jag tänker inte "tappa" det förrän kistans lock öppnas.

#2 - Selma

Iphonevantar tycker jag låter som en sak man vill veta mer om.

#3 - Kerstin

Jag tittar upp ur vinterdvalan och ser hur roligt Du har! Även stora pojkar kan leka!

#4 - Elisabeth

En sådan vill jag också ha...då kan man flyga med bullarna i en räddningsvajer till gästerna, när de är hemma och fikar.



Även jag har köpt "stuff" på cool stuff.

#5 - Lennart

Jag tycker helikoptern ser ut lite som en förväxt elak mygga. Men den kanske inte något farlig.

#6 - mimmione

haha det är det jag alltid har sagt man blir aldrig för gammal för att leka

#7 - Micke

Svar: Värme ja, de där värmeljusen behövs här...fattar inte varför det känns som om man glömt stänga ett fönster nånstans...!!



Du, själv vägrar jag bli riktigt vuxen, det är ju nu man har råd att köpa alla leksaker man ville ha som liten :)

#8 - Lotta

Grattis! Roligt att läsa att du har barnasinnet kvar, din sambo ska vara glad för det gagnar henne också :), utan att nämna hur, hihi....



Hoppas du blir lika nöjd med de andra prylarna..

;-)



#9 - Åsa

Det kanske vore en bra julklapp till mannen, tack för tipset =)

#10 - Mia

haha... har de inga "riktiga" saker!?

#11 - Beppan

Barnasinnet ska man inte släppa! Vad vore livet utan lek & skoj?? Verkar vara riktiga Boys Toys hos den där firman...

#12 - Per-Anders

Beate: Mr Gizmo måste jag kolla in. Har inte hört talas om det förut.



Selma: Ska bli spännande att prova iPhonevantarna.



Kerstin: Det är viktigt att behålla lite av barnasinnet.



Elisabeth: Det låter som en kul ide när man bjuder på fika.



Lennart: Den är ganska snäll men flyger ibland åt sitt eget håll.



Mimmione: Precis. Så är det.



Micke: Och just id et här fallet fick jag ju dem gratis.



Lotta: Hm... funderar lite på hur du menar.



Åsa: Det blir säkert en oväntad julklapp.



Mia: De har bara Cool stuff.



Beppan: Jajamen. De har mycket roligt i sortimentet.