Skönt med speciella yllevantar för iPhone



Om du har en iPhone har du kanske märkt att du inte kan använda pekskärmen när du har handskar på dig. Detta är en klar nackdel nu när det blivit vinter eftersom man då oftast vill ha något värmande plagg på händerna. Nu finns dock lösningen på problemet. På Cool Stuff kan man nämligen köpa yllevantar som även funkar att smeka sin iPhone med.

I förra veckan skaffade jag mig ett sådant par vantar och idag testade jag dem utomhus.

Vantarna är alltså (enligt Cool Stuff) av ylle men längst upp på tummen, pekfingret och långfingret är materialet anpassat för att kunna användas på en pekskärm. Fungerar det då? Ja, för det mesta. När jag testade funkade det alldeles utmärkt när jag höll min iPhone i ena handen och pekade med den andra handen (se bilden ovan).

Däremot funkade det inte så bra när jag hade mobilen i bilhållaren på instrumentbrädan. Kanske kom pekfingret från fel vinkel på något vis. Men å andra sidan ska man ju inte använda mobilen när man kör bil (själv har jag då en bluetooth-mojäng i örat för att kunna ha båda händerna på ratten).

iPhonevantarna verkar vara av hyfsat god kvalitet men de finns endast i en storlek, en storlek som skulle kunna benämnas damstorlek. Således är de lite för små för mig vilket gör att de inte blir så väldigt varma. De finns endast i en färg, svart. När jag kollade på nätet så hittade jag emellertid liknande vantar på andra sajter i flera färger och andra storlekar.    

Jag försökte ta en egen bild på mina vantar men den blev inte så bra. Lånade istället bilden ovan från Cool Stuff.se


Cool Stuff:
Vantar för pekskärm
Julklappar till pojkvän

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Mia

Tänk vad kul att tillverkarna hela tiden måste hitta på nya prylar - allt för att tillfredsställa nutidsmänniskan! :-)

#2 - Olga

Jag kallar dem för smartgloves och de är ett måste i det här vädret!! Kolla in de här vantarna också - www.dotsgloves.com :)