Killinggänget roligast i Sverige



Jag tycker att Killinggängets allra första TV-serie, I manegen med Glenn Killing, tillhör bland det roligaste som visats på TV. Serien sändes 1992 och hade karaktären av talangjakt där Robert Gustafsson spelade alla de olika talangerna. Många av sketcherna i serien byggde på en ganska vass humor, men alltid träffsäker och alltid lika rolig.

1995 kom serien NileCity 105,6 som var nästan lika rolig, som sedan följdes av ytterligare några TV-serier, liveshower och en film. Deras produktioner har varit av varierande kvalitet, men fortfarande tycker jag deras första serie var den allra roligaste. Här ovan kan vi se en sketch från "I manegen med Glenn Killing" där Robert Gustafsson spelar Ove Markström, som visar sin lite ovanliga talang för Glenn Killing (spelad av Henrik Schyffert).

Aftonbladet:
Rika – och roliga
Gustafsson är värd pengarna

Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - Beate

Killinggänget är ju kult... men jag har aldrig sett den eller NileCity för den delen. Robert Gustafson förknipper jag alltid med hans imitation av Tony Rickardsson.

#2 - Selma

Det var rätt häpnadsväckande första gången man zappade in på det.

#3 - Per-Anders

Beate och Selma: Det jag förknippar med Robert Gustafsson är i första hand I manegen med Glenn Killing. Där gör han en hel hög famtastiska sketcher.

#4 - Kerstin

Han är min absoluta favorit:))

Hans gestaltningsförmåga är sagolik och unik!