Snart är det påsk

Härom dagen hjälptes min sambo och jag åt att baxa ner kartongen med påsksaker från vinden. I den finns det diverse porslinstuppar, färgade fjädrar och pappägg. Förmodar att vårt hus inom kort kommer att ändra skepnad och lysa i limegrönt och gult vilket verkar vara påskens färger i år.

Själv har jag påskdekorerat min blogg med en speciell påskheader längst upp och en liten påskvinjett här till höger. Snyggt va?

Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Pjoltas

Ja, snart är skiten här!



Det ser ut som kycklingarna till vänster parar sig.. Det är ju alltid kul!

=)

#2 - Ailas

Gulligt sidhuvud du fixat, men den där påskvinjetten vet jag inte om jag kunde upptäcka...



Påsken är härlig; ledighet och inte alls samma krav som vid jul. Hoppas nu bara att inte vädret sviker, för jag har gett mig den på att jag ska hitta årets första blåsippor under helgen!



Annars kännetecknas påsken här i stan av en stor bilmässa på Elmia, innebärande en massa besökare, i spännande åk. Nu är jag ingen bilfantast, så Elmia hoppar jag. Låter kanske konstigt med en människa som föredrar blåsippor? :)

#3 - Selma

Det där med påskpynt tar vi lätt på här. Lite ris kanske jag förmår mig att gå och stjäla annars är det mest bara så skönt med långledigt.

#4 - Per-Anders

Pjoltas: Undrar vad det blir om kycklingar parar sig. Miniägg?



Ailas: Med påskvinjetten menade jag äggskalet i äggkoppen tillhöger på sidan. Man ser den om man går till bloggens startsida.



Selma: Jo jag ser oxå fram emot en extra lång helg.

#5 - Beate

1. Håller med Pjoltas.

2. Är inte "pyntig" alls... så jag föredrar headern.

3. Vilken söt liten tupp du kommer attt bli när du kläckts färdigt;-)

4. Du är suverän på bildbehandling!!!

#6 - Lisbeth

Glad Påsk!

#7 - Per-Anders

Beate: 5. Tack för berömmet!



Lisbeth: Glad påsk!