Jag är pinsam



Jag känner att jag just nu är inne i en period av korta och intetsägande blogginlägg. Här kommer ett till:

Jag har just kommit till insikt om att jag är pinsam. Skälet är att jag endast har (i skrivande stund) 38 vänner på Facebook. I dagens Aftonbladet.se kan man nämligen läsa att man är pinsam om man inte har minst 50 till 60 vänner i Facebook. Visserligen är det inte längre status att ha flera hundra vänner (som det var för ett halvår sedan) men man bör alltså i alla fall ha minst 50.

Ja, ja, skit samma. Jag kan i alla fall trösta mig med att jag har ett antal vänner IRL, och det är inte fy skam det heller.

Liten ordlista:
IRL: in real life. På svenska: i verkliga livet. Alltså livet där människor träffar varandra fysiskt.

Snart kommer jag att gå in i en period av längre och djupare blogginlägg. Då blir det slut på pinsamheterna.

Bilden ovan:
I en kulvert mellan två tunnelbanstationer i Barcelona hade man dekorerat golvet med startfältet till en löparbana, där jag intog startposition. Pinsamt? Nej, men roligt.


Aftonbladet:
Ute att ha många Facebookvänner

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Maggan

Ha, ha... PA, det pinsamma med bilden är att det är tur att det inte var fler "startande" eftersom du står åt fel håll!!! Kram Maggan

#2 - Selma

Det känns på nåt vis som om det får vara hur det vill med ute eller inne. Jag tror jag vill ha de vänner jag har både IRL och på fejjan och kanske några till.

#3 - Kerstin

Ser spänstigt ut! Spelar roll åt vilket håll man springer! Har inte många vänner på Facebook!

Känns som det kvittar?

#4 - Kerstin

PS.Har länkat Din blogg till Ailas,http://ailas.svenskablogg.se/

DS.

#5 - Mia

haha... FB är inte allenarådande här i världen... IRL-vänner är guld värda.... vänner via sociala medier är också guld värda... men inte är antalet avgörande! Jag är nog en person som omger mig med några mer nära vänner än många ytliga.... Men på nätet blir det förstås litet mer ytliga... men för den sakens skull umgås jag en hel del med er...



Ju mer jag filosoferar över detta, ju mer förvirrad blir jag...

#6 - Pjoltas

Jag har inte ens Facebook. Så ute är jag!

Men stolt!

=)

#7 - Beate

Maggans iaktagelse är ju klockren. Så bilden är rolig... inte alls pinsam.

Det var ett reportage om Facebook på BBC idag. Ganska skrämmande lyssning måste jag säga. Sänds igen imorgon bitti klockan 10:10 "Virtual Revolution" heter sändningen. Efter den kommer du att vara "stolt" över att vara ha 38 vänner, eller rättare sagt du skulle vara gladare om du inte hade en enda.



PS. Pjoltas och jag är nog dom enda i Sverige som inte är med i Facebook... och är stolta över det. DS

#8 - Yvonne

Men då måste jag ju vara höjden av pinsamhet eftersom jag inte ens har ett konto på Facebook! Fast nu såg jag i ett par kommentarer ovanför min att vi är fler pinsamma utan såna konton. Det var skönt, då slipper jag gå runt och vara ensam om den pinsamheten.