Varmt och skönt här i Polen



"Ett kraftigt oväder från Polen drar in över Sverige". Så kunde vi läsa i Aftonbladet igår. Vad bra, säger jag. Eftersom vi just nu befinner oss i Polen på semester så kan vi alltså glädjas över ett minskat regnande som idag har övergått till värme och solsken.

Ikväll satt jag och sambon på en jättetrevlig uterestaurang vid floden Motlava i Gdansk. Där åt vi god mat och tittade på folk. Varmt och skönt var det också. Så medan delar av Sverige tydligen har regnkaos tänker vi fortsätta att njuta av sommarvärmen här i Gdansk. Imorgon kanske vi åker till stranden i Sopot.

På bilden ovan har jag fotat Neptunusfontänen på Långa Torget i Gdansk.


Aftonbladet:
Brandkåren hinner inte med översvämningar
Ölands campare flyr från regnet
#1 - Lotta

Mmmmmmmmmmmmm vad mysigt ni har det. Jag hoppas att jag också kommer iväg på en Polentripp innan höststormarna viner eftersom jag har tänkt åka båten dit.

Njut av värmen!

:-)

#2 - Selma

Smart drag att skicka hit styggvädret.

#3 - Kerstin

Ja, här regnar det!

Roligt att få följa med på resan!!

Ha det gott!

#4 - Beate

Härliga minnen. Kul att ni har fint väder, här är det piss kan jag ju säga. Ser fram emot din rapport från Sopot. Hoppas ni testar några av mina tips.

#5 - Mia

Snart har vi genomlidit regnet också, tror jag. I morgon sägs det att vi ska få bättre väder här. Uppehåll och delvis solsken i alla fall...