Fredagstomater, nygrillat och AC/DC



Idag har det varit en dag med ett fantastiskt sommarväder. Och inte bara det. Det har dessutom varit fredag - hela dagen. När jag kom från jobbet vid typ halv femtiden så tog jag en promenad genom Timrå city. När jag kom hem igen tog jag en dusch, öppnade en öl samt hällde i lite kol i grillen.

Fast det var inte riktigt sant. Mellan duschen och ölen pluggade jag in min iPhone i stereon och öste på med lite AC/DC, vilket är ett skönt sätt att neutralisera veckans alla aggressioner (jag kunde faktiskt inte låta bli att spela lite luftgitarr på altanen till låten TNT).

Hur som helst, en halvtimme senare satte sambon och jag oss tillrätta på altanen för att inmundiga diverse nygrillat (samt en påse nyfriterade strips som jag hittade i frysen).

Med andra ord - en jättehärlig fredag kväll.

Fast vad jag egentligen ville berätta var att min sambos ampeltomat (som står på en tunna på gräsmattan) nu har börjat leverera tomater. Tog en bild på den första tomaten som kan skådas här ovan. Fint, va?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Aftonbladet:
Värmerekord i helgen
#1 - Selma

Sambon måtte ha skött förodlandet bättre än jag. Mina tomater har just börjat blomma.

#2 - Mia

Ja, mycket fín, ser rent av läcker ut!

#3 - Anonym

En härlig fredag, vilket kunde ha varit en lördag:-) Bilden på tomaten är ju kanooooon. Å visst smakr egenodlade tomater ljuvligt, dessutom håller dom myggorna borta - åtminstone här på balkongen.

#4 - Per-Anders

Selma: Sambon fick ampeltomaten på mors dag. Sedan dess har den stått på en tunna på gräsmattan. Den verkar trivas där.



Mia: Ja, och det är många ytterligare tomater på gång.



?: Håller tomater myggorna borta? Visste inte det. Men det är ju bra för det är många myggor i farten just nu.