Helpdesk i fördatorisk tid
Datorer är fantastiska. Så mycket lagringskapacitet på en så liten fysisk yta. Jag minns när man tyckte man att 1 GB var stor lagringskapacitet på en hårddisk, men idag finns det USB-minnen som kan lagra 256 GB och hårddiskar som rymmer 2 TB (terrabyte).
Men ibland händer det att datorerna krånglar, och vad gör man då? Jo, då ringer man någon lämplig helpdesk för att förhoppningsvis få hjälp med problemet. Många gånger beror dock problemet på att man som användare inte riktigt förstår hur man ska göra.
För länge sedan, i den fördatoriska tiden, var boken den viktigaste bäraren av information. Men hur bar man sig åt när boken krånglade och man inte kom åt all den lagrade informationen?
Kolla in den norska dokumentationen i videoklippet ovan hur det kunde gå till då den bokliga helpdesken kom på besök.
Läs även andra bloggares åsikter om helpdesk, datorer, IT, hårddisk, USB-minne, böcker