Min navel is the thing



Det bästa med julhelgen är juldagen och annandagen. Visst är julaftonen trevlig med god mat, trevliga släktingar och roliga julklappar. Men bäst är ändå dagarna efter julaftonen. Då är det lugnt och skönt, huset är nystädat och man behöver inte tänka på vad man ska göra till middag. Det är bara att öppna kylskåpsdörren och försöka äta upp alla matrester från julaftonen.

Just i denna stund är det annandagens kväll och jag njuter för fullt av stillheten. Jag får göra precis det jag vill (dvs ingenting) och större delen av kvällen har jag ägnat åt att elda upp julklappspapper i öppenspisen. Nyss fick jag dock för mig att starta datorn och fick där se att Beate i bloggen Konst eller konstigt anordnat ett fototävling. "Titta ner" är temat och i min iPhone hittade jag det ultimata tävlingsbidraget: en bild på min navel.

Det är nämligen min navel jag ser när jag tittar neråt. Och om det skulle vara så att jag ville titta på något ännu längre ner på kroppen så är det ändå naveln jag ser, ty efter julhelgen har magen blivit en så dominerande kroppsdel att den skymmer allt annat (ska dock erkänna att magen dominerat kroppshyddan redan före julhelgen, men det är en annan historia).

Bilden ovan är alltså mitt bidrag till Beates fototävling.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,
#1 - Selma

Jaa du, så kan det gå med tilltagande medelålder. Fötterna blir mer och mer avlägsna.

#2 - Beate

Ha, ha, ha! Kanooonbidrag!!!! Jättekul att du är med:-)

Ha en god fortsättning!

#3 - Bildgatan

=) Det var en bra tolkning som vi alla kanske borde göra så här dagarna efter jul. Precis som du skriver är det kanske de här dagarna då man inte ser annat än naveln än hur man tittar, i bästa fall. Mycket kylskåpsätande blir det. =)

#4 - Lennart

Var ut med min soppåse och kompostpåse i går. Hela soprummet var överfyllt med julklappspapper, kartonger i olika storlekar och snören. Det låg t o m en halvvissen gran där också.

#5 - Ailas

Dagarna före julafton befinner man sig i någon form av anspänning, med tanke på att allt bör klaffa, men efter julafton släpper allt. Avkoppling tar vid, ja.., det är helt sant. Jag känner mig fortfarande i fullkomlig vila och njuter av känslan! Gör alltså inte många knop just nu.



God fortsättning!



#6 - mimmione

tyvärr ser nog min mage oxå ut på liknande sett, ja förutom hårväxten då, går det inte så bra med ditt viktprojekt? vi får väl starta en ny viktutmaning inför nyåret, först till ja vad ska vi säga 5 kilo???

#7 - Fia

Haha smart bidrag. Ja man kan vara glad om man ser naveln, för fötterna ser man ju knappt efter denna mathelg;) Jag tog ett häst-bidrag. Och den kusen vann på Mantorp igår;)

#8 - Jah Hollis

Listigt. Navelskådande.

Jag trodde först det var något slags djuröga.

http://jahhollis.blogspot.com/2010/12/spontan-fototavling-2-titta-ner.html

#9 - Kicki

Intressant bidrag...tur det inte fanns navelludd! Hälsningar från vinnaren

#10 - Kicki

Intressant bidrag...tur det inte fanns navelludd! Hälsningar från vinnaren