Med en påse hem från Selångers marknad



"Riktiga män rakar pungen med vinkelslip"


Idag var jag en sväng på den årliga Selånger marknad. Jag gick omkring bland stånden och tittade på alla varor till försäljning. Som vanligt gick det att hitta allt mellan himmel och jord, från skinnväskor och strumpor till tunnbröd och renkorv. På plats fanns också ett gäng demonstratörer som sålde knivar, städprylar och diverse märkliga matlagningsverktyg. Men demonstratörerna gick jag snabbt förbi. Klarar inte riktigt av deras forcerade pladder.

På Selånger marknad brukar man även kunna hitta flera marknadsstånd med enbart T-shirts. Förutom citatet ovan verkade "Fuck You" vara årets T-shirtbudskap. Djupsinnigt värre.

Jag hade ju egentligen inte tänkt handla något på Selånger marknad utan bara gå snett bakom när sambon och hennes mamma shoppade. Men väl hemma igen hade även jag en påse med mig, med följande innehåll:

Fyra renkorvar (100 kr), en förpackning krokar att hänga upp saker på (10 kr), samt en liten skinnväska att hänga runt halsen innanför skjortan (60 kr). Den sistnämnda tänkte jag ha när jag är ute och reser för att minska risken att bli bestulen.

Men det blev ingen T-shirt med tryck som beskriver min hårvård.


ST:
Gräddan av kokosbollsätare

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Selma

Men varför köpte du inte den tischan?