Hittills ingen aska i skidspåret



Jag ska ärligt erkänna att jag är en ovan skidåkare. De gånger jag åkt skidor efter grundskolan kan räknas på ena handens fingrar. Jag åkte skidor i lumpen för drygt 30 år sedan, samt en handfull gånger därefter.

Så det var alltså en klockren amatör som tillsammans med sambon gav sig ut i den norska skidorten Trysils långdåkningsspår idag. Men så här såg det i alla fall ut när jag susade fram i spåret (se videoklippet ovan).

Dagens väder var fantastiskt med klarblå himmel och en minusgrad. Ingen aska från Island har vi heller märkt av, men kassörskan i kvatersbutiken sa att hon kännt lukten av svavel igår. Tur att vi färdas hit med bil och inte med flyg.
#1 - Mia

Det ser ut som en försiktig skidåkare, men jag tyckte också jag kunde se att du njuter av skidåkningen!

#2 - Kerstin

Ser väl helt OK ut! Skidor, ingenting jag prövat på de senaste 20 åren!

Ha det skönt:))

#3 - Beate

Susa fram var ju att ta i... lugnt och försiktigt. Bra!!! Då slipper du bryta benen.

Har aldrig åkt längdåkning, bara utför...

#4 - Selma

Jamen det där såg väl ut att gå tryggt och stabilt.

#5 - Helen

Heja, heja! Trots att jag bor i en skidmetropol har jag det senaste decenniet inte nött spåren i onödan. Jag gillar din stil - skidåkning ska vara roligt.

#6 - Daniel

Lika duktig som Gunde Svan!

#7 - Cina

Lugnt och fint och utan stress! Precis som en avkopplande fjälltur ska vara! Inget fel alls på den stilen! Ser himla härligt ut!

#8 - Anna

Åh, vad härligt det såg ut! Och du såg riktigt proffsig ut som skidåkare! :)