Caroline af Ugglas grymmast i Norrköping


Varför tittar jag på Melodifestivalen?

Den frågan ställer jag mig själv när jag sitter i TV-soffan och tittar på Andra chansen från Norrköping. Beror det på att jag har ett tvångsmässigt behov att utsätta mig för skräp-TV, eller handlar det om att jag numera är 50+ och därmed måste titta på detta?

Nej, belöningen för att jag genomlider de överpellejönsiga Scotts och Star Pilots är att jag till slut får avnjuta Caroline af Ugglas när hon sjunger Snälla Snälla. En fullständigt grym blueselåt som funkar som ett mentalt reningsbad efter att ha hört de övriga bidragen.

Visst, i jämförelse med många andra blueselåtar kanske Snälla Snälla inte är det allra grymmaste men i Melodifestivalen är hon bäst.

Tycker jag i alla fall.

Och uppenbarligen många med mig eftersom hon nu är klar för finalen i Globen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Läs om Melodifestivalen i Aftonbladet:
Tjejernas superkväll
"Jag är chockad"
"Skandal"
Läsarna: Caroline af Ugglas ska vinna
#1 - Pialotta

Helt klart kvällens vinnare.. håller med dig om att Caroline är bara så himla bra..

#2 - Lisbeth

...pass för kommentar...

Återigen en fin ny bild i din header! Var är motivet denna gång?

#3 - Maggan

Hmmm... Frågan är: Röstar de verkligen FÖR CaU, eller är det en ren protest mot själva företeelsen "Melodifestival"? Jag hoppas på det senare!

#4 - Mikael

När är det tänkt att man ska vilja lyssna på "Snälla Snälla"?

På gymet? Tror inte det. På dansgolvet? Knappast. I hörlurarna på väg till jobbet? Aldrig.

Möjligtvis på sin dödsbädd för att snabare somna in...

Jag anser att Sverige ska leva upp till sin position som världens fjärde största land inom musikexport.

Vi ska givetvis skicka en låt som har potential att bli en hit i Europa.

Jag har själv röstat tvärtemot för att visa protest tidigare år, men i år är finalfältet bättre än på mycket länge.





#5 - Per-Anders

Svaren på ovanstående kommentarer finns att läsa i mitt följande blogginlägg.

#6 - Ugglas diggare

Tycker det är för dj-t m dom som hånar & häcklar, särskilt Caroline af Ugglas....Hon e ju störtskön, cool, mysig. Dessutom är hon förbaskat vacker!